| کد خبر: 174250 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

برای واردات واگن نیاز به قانون‌گذاری نیست /واسطه‌گری و رانت باعث افزایش مشکلات رانندگان کامیون شد

از سوی دیگر پس از اینکه مصوبه مذکور اجرایی شد بستر واسطه‌گری برای واردات با ارز دولتی و احتکار و فروش با ارز آزاد فراهم شد و با توزیع نادرست نیز همراه شد که باعث شد تا مشکل تهیه لاستیک برای کامیون داران با این مصوبه و اقدامات پس‌ازآن حل نشود.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کامیون داران رانت، فساد و تبعیض است گفت: اگر وعده‌های داده‌شده به کامیون داران در همه زمینه‌ها تحقق یابد مطمئناً اعتراضات آن‌ها به پایان می‌رسد.

سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که با کامیون داران صورت گرفته است مشکل اصلی آن‌ها رانت، فساد و تبعیض است گفت: متأسفانه به مشکلات آن‌ها به‌نحوی‌ که شایسته بود اهمیت داده نشده و تابه‌حال برخی از مسئولین به وعده‌های داده‌شده در دور قبل اعتراضات توجه نکرده‌اند.

وی با تشریح مشکل افزایش قیمت لاستیک موردنیاز کامیون داران در بازار تصریح کرد: در این مورد مصوبه‌ای اجرایی شد که واردات لاستیک و مواد اولیه آن با ارز دولتی ۴۲۰۰  تومانی صورت گیرد که با این مصوبه کارخانه‌های داخلی که در کشور تولیدکننده لاستیک ماشین‌های سنگین بودند دچار مشکل شدند و به همین دلیل مشکلات تأمین لاستیک مضاعف شد .

زرآبادی ادامه داد: از سوی دیگر  پس از اینکه مصوبه مذکور اجرایی شد بستر واسطه‌گری برای واردات با ارز دولتی و احتکار و فروش با ارز آزاد فراهم شد و با توزیع نادرست نیز همراه شد که باعث شد تا مشکل  تهیه لاستیک برای کامیون داران با این مصوبه و اقدامات پس‌ازآن حل نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با جلوگیری از ورود واگن به کشور توسط وزارت صمت نیز گفت: در کل یک مشکلی که در کشور وجود دارد در بخشنامه‌هایی  است که توسط دولت ابلاغ می‌شوند به این صورت که به موضوعات به‌صورت صفر و یک نگاه می‌شود به‌گونه‌ای که یا واردات را به‌طور کامل ممنوع می‌کنند یا به‌صورت تام آزاد می‌شود که این مسئله از اساس اشتباه است.

وی افزود: درصورتی‌که بر روی واردات کالا مطالعه کارشناسی صورت گیرد و بر اساس نیازی که وجود دارد کالا وارد شود و در کنار آن بخشی از نیاز کشور از طریق تولیدکنندگان داخلی تأمین شود مشکلات حل خواهد شد البته باید دقت کرد که نظارت دقیقی بر این مسئله صورت گیرد تا گزارش‌ها و اطلاعات احصا شده به‌درستی جمع‌آوری و قابل استناد باشند.

زرآبادی با تأکید بر اینکه واردات واگن به کشور نیازمند قانون جدید نیست تصریح کرد: یک سری ساختارهایی وجود دارد که به نظر می‌آید برای این مسئله نیاز به قانون‌گذاری وجود نداشته باشد و باید وزارتخانه‌ها نیاز را تشخیص داده و بر اساس آن کالا را تأمین کنند .

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.