| کد خبر: 180135 |

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از ابلاغ اولین دستورالعمل فرودگاه‌های یاری‌رسان و یاری‌جو به مدیران کل ستادی و فرودگاهی کشور خبر داد.

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از ابلاغ اولین دستورالعمل فرودگاه‌های یاری‌رسان و یاری‌جو به مدیران کل ستادی و فرودگاهی کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج از تدوین اولین دستورالعمل اجرایی فرودگاه‌های یاری‌رسان و یاری‌جو توسط دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و ابلاغ آن توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هدف از تدوین این دستورالعمل را آمادگی هرچه بیش‌تر در عمل به مراحل چهارگانه مدیریت بحران به‌ویژه مرحله آمادگی و مقابله عنوان کرد و افزود: این دستورالعمل نحوه استفاده از امکانات و توانمندی‌های سایر فرودگاه‌ها و هم‌چنین درخواست، مشارکت و بهره‌مندی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرودگاه‌های معین در مراحل آمادگی و مقابله جهت یاری‌رسانی به فرودگاه حادثه‌دیده را مشخص کرده است.

وی عنوان کرد: ایران به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و تنوع و گستردگی اقلیمی، یکی از کشورهای پرحادثه جهان است و از انواع بلایای طبیعی که در جهان به ثبت رسیده امکان وقوع تعداد کثیری از آن‌ها در ایران به‌عنوان یکی از 10 کشور نخست بلاخیز دنیا وجود دارد.  با توجه به این‌که وقوع حوادثطبیعی و غیرطبیعی  با تلفات جانی و خسارات مالی و هم‌چنین در برخی از موارد بروز بحران‌های ملی، منطقه‌ای و استانی، کاهش منابع، امکانات و ظرفیت‌های استان حادثه‌دیده همراه است و در سال‌های اخیر نیز ده‌ها هزار نفر از مردم ایران براثر وقوع حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، جان خود را ازدست‌داده‌اند،  شناخت پدیده‌های پرخطر طبیعی و فراگیری راه‌های مقابله با آن‌ها، به‌کارگیری اصول و ضوابط پیشگیری، آمادگی ارگان‌ها و نهادها جهت مقابله با حوادث، سوانح و بلایای طبیعی و به اشتراک‌گذاری منابع مالی و انسانی و امکانات لجستیکی و تجهیزات امداد و نجات و همگام باتجربه‌های جهانی می‌تواند ضمن کنترل بهینه بحران‌ها تلفات جانی و مالی را به حداقل برساند.

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: این دفتر در راستای تکالیف ابلاغی، تدوین دستورالعمل فرودگاه‌های  معین  را در دستور کار خود قرارداد و با تشکیل جلسات متعدد و بهره‌گیری از دستورالعمل‌های داخلی و بین‌المللی و  350  نفر ساعت کار تیمی کارشناسی این مهم را به انجام رساند.

وی در تبیین مهم‌ترین اهداف این دستورالعمل عنوان کرد: ازجمله اهداف تدوین این دستورالعمل که مراحل چهارگانه مدیریت بحران در سه مقطع قبل، حین و بعد بحران را شامل می‌شود، می‌توان به‌پیش بینی و تعیین دستورالعمل‌های اجرایی مقابله با بحران (انجام اقدامات پیش بینانه در حوزه مدیریت بحران)،  تسریع در ارائه خدمات هوانوردی و فرودگاهی و بازگشت به شرایط عادی در فرودگاه یاری‌جو، کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از بحران در فرودگاه یاری‌جو، هم‌افزایی و استفاده از منابع(انسانی، مالی، تجهیزات و غیره)  فرودگاه‌های معین و جانشین و دستیابی لازم برای بازیابی توان مدیریتی، اجرایی و عملیاتی در فرودگاه یاری‌جو اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین