راه آهن قشم به بندرعباس راه اندازی خواهد شد؟

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از آغاز طرح مطالعات ریلی استان هرمزگان با تصویب و تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

راه آهن قشم به بندرعباس راه اندازی خواهد شد؟
تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از آغاز طرح مطالعات ریلی استان هرمزگان با تصویب و تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا نصیری یادآور شد: همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان و بازدید از پروژه‌های ریلی، با تصویب و تخصیص اعتبار بسیاری از طرح‌های ریلی آغاز و تعدادی از پروژه‌ها تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث شانتینگ جدید ریلی در بندر شهید رجایی با همکاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: افزایش ظرفیت حمل ریلی کالا به‌ویژه محمولات فولادی و معدنی، توسعه و بازگشایی ایستگاه‌های اضطراری در صورت تخصیص اعتبار در این سفر، توسعه ارتباطات بین ایستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: راستای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی و داخلی به‌صورت ریلی از بندر شهید رجایی به کشورهای آسیای میانه،ترکیه و مقاصد داخلی از دیگر موضوعات مهم ریلی در سفر ریاست جمهور به استان است.

وی با اشاره به سفر و بازدید احتمالی وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های ریلی، رفع گلوگاه‌های ترانزیتی در جابه‌جایی ریلی کالا را از دیگر اقدامات در دست اقدام دانست و گفت: بهسازی نزدیک به 200 کیلومتر و همچنین توسعه حدود 100 کیلومتر خطوط ریلی در ایستگاه ها و فواصل بین ایستگاهی در صورت تخصیص اعتبار طی این سفر انجام‌ و اجرا خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان اظهار کرد: سیگنالینگ و بهره‌برداری نهایی از پروژه بلاک میانی محور بافق _ بندرعباس در مراحل پایانی قرار دارد که بهره برداری از آن افزایش ظرفیت 2 برابری حمل و نقل را برای مسیر ایجاد خواهد کرد.

نصیری برازنده اظهار کرد: طرح مطالعات ریلی بندر هرمزگان با توجه به وجود سواحل مکران، سواحل خلیج فارس، منطقه آزادقشم، معادن، کارخانجات فولادی و پالایشگاه را به شبکه ریلی کشور امکان‌پذیر می‌کند.

درحالی مدیرکل راه آهن آلات هرمزگان از آغاز طرح مطالعاتی اتصال ریلی بندرعباس به جزیره قشم خبر داده که قرار بود در پروژه ساخت پل خلیج‌فارس خط‌آهن نیز ساخته شود.

بهمن ماه سال گذشته با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد ساخت پل مذکور پس از وقفه 7 ساله آغاز شد.

این در حالی بود که شهریورماه امسال معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم از تعلیق پروژه ساخت پل خلیج‌فارس به دلیل مشکلات تامین منابع مالی خبر داد.

سعید اکبریان در نامه‌ای خطاب به شرکت پتروساحل توسعه خلیج‌فارس از تعلیق ساخت پل خلیج‌فارس خبر داده است.

در این نامه آمده است: «نظر به مشکلات و معضلات موجود در موضوع تامین مالی قرارداد با عنوان " موافقت‌نامه پیمان پروژه شبکه ارتباطی خلیج‌فارس" و به جهت دستیابی به منابع فایل قبول در موضوع تامین مالی پروژه پل خلیج‌فارس، بدین سبب و وفق ماده 8-8 شرایط عمومی منضم به پیمان صدرالاشاره، پروژه پل خلیج‌فارس از زمان این ابلاغیه تعلیق می‌شود.

لازم است اقدامات موردنیاز به‌جهت راه‌اندازی سازوکار تعلیق این پروژه در معیت مشاور کارفرما در دستور کار قرار گیرد.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    شما راه آهن چابهار به زاهدان رو تموم کن ، راه آهن قشم به بندرعباس پیش کش

  • دادخواه

    بجای پل ، از زیر کف خلیج پارس می توان تونلی بین قشم و ساحل ساخت و خودرو و کامیون و قطار را عبور داد. ژاپنی ها خبره اینکار هستند. اگر سرمایه گذاری خارجی توسط چین و ژاپن انجام شود و توسعه قشم بین ایران،ژاپن،چین تقسیم شود ، می توان امیدوار بود ، بشرطیکه دولت ایران عاقلانه تصمیم بگیرد و مثل کیش عمل نکند!