| کد خبر: 188065 |

صفر تا صد چگونه لکوموتیوران شویم ؟!‌

در این مقاله کوتاه قصد داریم در رابطه صفر تا صد شدن لکوموتیوران ( راهبر قطار ) توضیح دهیم .

تین‌نیوز | 

در این مقاله کوتاه قصد داریم در رابطه صفر تا صد لکوموتیورانی ( راهبر قطار ) توضیح دهیم .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ریل نیوز، در مرحله ی اول بستگی به نیاز راه آهن و شرکت های زیرمجموع  فراخوانهایی ( اگهی جذب نیرو ) داده میشود و از طریق سایت های استخدامی و ریل نیوز اگهی داده میشود .

یک نمونه آگهی استخدام جذب لکوموتیوران شرکت رجا

اکثر آگهی های جذب لکوموتیوران ( شرایط )  یکسان هستش . البته در برخی موارد رشته های کامپیوتر نیز جذب میشوند

مرحله ی ۱ – بعد از ثبت نام اولیه در آزمون و شرکت در آزمون  معمولا ۲ برابر ظرفیت قبول میشوند  .

مرحله ی ۲ – این تعداد در مصاحبه حضوری شرکت میکنند  که معمولا  اطلاعات عمومی و زبان انگلیسی و … سوال میشود.

مرحله ی ۳ – بعد از قبولی در مصاحبه که به شما اعلام میشود  باید در تست اعصاب و روان و همینطور آزمایشات پزشکی شرکت کنید .  در قسمت ازمایشات پزشکی حتما باید بینایی شما ۱۰/۱۰ باشد و یا کور رنگی نداشته باشید و همینطور شنوایی شما کاملا سالم باشد .

مرحله ی ۴ – بعد از قبولی در مرحله ازمایشات  به شما اعلام مشود که مراحل ثبت نام در دوره های آموزش ۹ ماهه را انجام دهید و باید به صورت مداوم این کلاس های فشرده رو پشت سر بگذرونید . ( دروس : مکانیک لکوموتیو – برق لکوموتیو – انواع واگن – بحث ترمز – جز به جز قطعات و … )

مرحله ی ۵ –  بعد از پایان دوره ۹ ماهه ( کمتر یا بیشتر )  شما باید برای هر درسی که دوره دیدید یک امتحان داخلی ( کتبی ) بدید و باید حتما قبول بشید .

مرحله ی ۶ – بعد از امتحانات داخلی باید یک آزمون جامع بدید که از طرف مرکز آموزش گرفته میشه ( امتحان اصلی ) و حتما باید قبول بشید .

مرحله ی ۷ – بعد از قبولی در امتحان جامع شما باید منتظر بمونید تا تلفنگرام شما بیاد و وارد حیطه ی کاری بشید .

مرحله ی ۸ – شما در بدو ورود به راه آهن  به عنوان کارورز مانور مشغول میشید  . ( ریل نیوز )

( مانور : جابه جایی قطار در داخل ایستگاه . از روی سکو به پارکینگ و … )

مرحله ی ۹ – بعد از یکسال و با تایید آموزگار لکوموتیوران و با انجام یک تست و امتحان  شما  کارورز قطار مسافری میشید .

( آموزگار :  بالاترین درجه ی لکوموتیورانی و وظیفه ی آموزش لکوموتیوران را دارند و همینطور تایید درجه ها و … )

مرحله ی ۱۰ – بعد از دو سال  شما باید امتحان بدید برای پایه ۳ لکوموتیورانی  – ازمون تستی و عملی

( در این مرحله شما کمک مسافری کار میکنید و همینطور به عنوان نفر اول در مانور داخل ایستگاه )

مرحله ۱۱ – هر سال باید امتحان جامع بدید  و برای ارتقاع پایه حتما باید ۲ امتحان را جواب مثبت بگیرید .  اگر دو سال پشت سر هم جواب مثبت بگیرید میتوانید برای پایه دو اقدام کنید .

( در این مرحله شما لکوموتیوران قطار باری میشید و همینطور میتوانید به عنوان کمک مسافری سیر داشته باشید )‌

مرحله ی ۱۲ – بعد از دو سال ( دو امتحان مثبت سالیانه ) میتوانید برای پایه ۱ اقدام کنید . 

( در این مرحله شما لکوموتیوران اول قطار مسافری میشید )

تذکر :  تمامی این تایید های درجه ها توسط آموزگاران انجام میشه و یک آموزگار میتونه یک لکوموتیوران را خلع درجه هم کند . البته با قوانین درج شده در قانون ریلی .

     از زمان شر.ع دوره  تا گرفتن  پایه ۱ لکوموتیورانی حداقل ۷-۸ سال طول میکشه  .

     شغل لکوموتیورانی در عین زیبا و جذاب بودن , بسیار سخت و طاقت فرسا هستش . شما در این شغل  استرس بسیار زیادی را  تجربه خواهید کرد همانند لحظه ی برخورد با آدم و ماشین . و همینطور صدای بسیار زیاد داخل کابین که با دسیبل زیادی به همراه هستش  . 

     در قطار های باری باید  صبر و تحمل زیادی داشته باشید به خاطر اینکه اولیت حرکت اصلی با قطار های مسافری هستش و باید منتظر بمونید تا خطوط خلوت بشه و بعد قطار باری را  از یک بلاک به بلاک دیگری ببرید . 

    در مانور باید  تمرکز بسیار بالایی داشته باشید  چون کوچیکترین اشتباه باعث یک سانحه تلخ  میشه .

    ساعت کاری شما معمولا ( ۱۲-۲۴ ) هستش ولی احتمال داره زمانهاش کمتر و یا بیشتر بشه و شما هیچگونه تعطیلاتی ندارید – عید – محرم – …

این مقاله بک نمونه روند جذب لکوموتیوران بوده .

منبع: ریل نیوز

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین