| کد خبر: 186091 |

◄ تأکید بر راه‌اندازی خط کشتیرانی بین ایران و ویتنام

راستاد؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر به ویتنام با معاون وزیر حمل و نقل این کشور دیدار و ضمن بررسی ظرفیت های تجاری و ارتباطی دو کشور بر توسعه همکاری‌های بندری و دریایی تاکید شد.

تین نیوز

راستاد؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر به ویتنام با معاون وزیر حمل و نقل این کشور دیدار و ضمن بررسی ظرفیت های تجاری و ارتباطی دو کشور بر توسعه همکاری‌های بندری و دریایی تاکید شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوین وان کونگ؛ معاون وزیر حمل و نقل ویتنام  ضمن استقبال گرم از هیئت ایرانی، ابراز امیدواری کرد که این سفر منشاء اتفاقات مثبتی در راستای برقراری ارتباط دریایی و بندری دو کشور گردد.

راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار از پذیرایی صمیمانه همتای ویتنامی و همکاران ایشان تشکر نمود و اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش همکاری‌ها و ارتباطات دریایی و بندری بین دو کشور است.

راستاد ضمن تمجید از توانمندی‌های بنادر ویتنام و دانشگاه علوم دریایی این کشور ابراز امیدواری کرد که در آینده این بخش‌ها را به بخش‌های متناظر در ایران متصل گردد.

مدیرعامل سازمان بنادر ضمن تاکید بر اجرای ماده ۱۵ تفاهم‌نامه مشترک کشتیرانی، مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک جهت پیگیری مباحث متقابل، گفت: اولین جلسه این کارگروه تا پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های بندری و نقش ترانزیتی ایران در منطقه، بر اجرای مباحثی در مورد «حمایت و زمینه سازی در راستای راه اندازی خط کشتیرانی بین دو کشور»، «بهره‌برداری از توانمندی‌های دانشگاهی دو کشور و برقراری ارتباط بین مراجع مربوطه» و «ارتباط بین تجار دو کشور و تسهیل در انجام تراکنش‌های مالی فی‌ما‌بین و تسهیل انتقال فرآورده های نفتی بویژه قیر به کشور ویتنام» تاکید کرد.

معاون وزیر حمل و نقل ویتنام نیز ضمن تایید موارد مطرح شده توسط راستاد پیشنهاد کرد که تمامی موارد از طریق کانال دیپلماسی پیگیری گردد.

در پایان مقرر گردید ضمن اعلام و انتقال مطالب از طریق وزارت امور خارجه، اولین گام تحقق موارد مذکور که همان تشکیل کارگروه مشترک در ایران تا پایان سال ۲۰۱۹ است، انجام گردد.

لازم به ذکر است در این دیدار، دکتر هادی حق شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر ومحمدعلی سعیدی پور مدیر کل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر حضور داشتند.

گفتنی است، سفر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه به ویتنام براساس دعوت رسمی مقامات عالی‌رتبه دریایی این کشور و با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی با توجه به توسعه پر شتاب ویتنام صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.