بازدید سایت : ۵۷۸۵۵
| کد خبر ۲۹۸۳۵۴
کپی شد

ورود اولین واگن‌ های بار سازمان ملل متحد به افغانستان از کریدور ریلی ایران

مدیر اجرایی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: نخستین واگن های باری اروپایی حامل محموله های سازمان ملل متحد(سازمان جهانی غذا)، از مسیر ایران وارد خاک افغانستان شدند.

ورود اولین واگن‌ های بار سازمان ملل متحد به افغانستان از کریدور ریلی ایران
تین نیوز |

مدیر اجرایی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: نخستین واگن های باری اروپایی حامل محموله های سازمان ملل متحد(سازمان جهانی غذا)، از مسیر ایران وارد خاک افغانستان شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رضا شهریاری، مدیر اجرایی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: نخستین واگن های باری اروپایی حامل محموله های سازمان ملل متحد(سازمان جهانی غذا)،  وارد خاک افغانستان شدند. این واگن ها که از مبدا فرانسه بارگیری شده بودند، پس از عبور از شبکه ریلی چندین کشور اروپایی، ترکیه و سپس جمهوری اسلامی ایران، نهایتاً به ایستگاه راه آهن روزنک-هرات، واقع در عمق ۶۰ کیلومتری خاک افغانستان رسیدند.

وی با اشاره به اهمیت این رخداد افزود: این نخستین بار است که واگن های باری اروپایی مستقیماً وارد خاک افغانستان می شوند. تحقق این مسیر ریلی، نقطه عطفی در فرآیند اتصال افغانستان به شبکه ریلی منطقه ای و فرامنطقه ای به شمار می آید و می تواند فصل جدیدی از تعاملات تجاری و ترانزیتی افغانستان با ترکیه و در امتداد آن با اروپا را رقم بزند.

به گفته شهریاری، این رویداد مهم هم زمان با برگزاری اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه در تهران صورت گرفت؛ نشستی که با حضور مقامات کشور های منطقه از جمله مولوی صاحب زاده، معاون وزارت فواید عامه و معین خط آهن افغانستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این موفقیت، حاصل ماه ها برنامه ریزی، هماهنگی و همکاری مستمر میان نهادهای ریلی چند کشور، از جمله ایران، ترکیه و افغانستان است. انتظار می رود با توسعه خطوط ریلی استاندارد در افغانستان، مسیر حمل کالا از مبادی اروپایی به مقصد این کشور تسهیل و تسریع شود.

شهریاری در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده حمل ونقل ریلی افغانستان اظهار داشت:اتصال ریلی پایدار و منظم افغانستان به کشورهای منطقه، نه تنها موجب افزایش ظرفیت ترانزیت کالا خواهد شد، بلکه نقشی اساسی در شکوفایی اقتصادی و ارتقای جایگاه ژئوپلیتیکی افغانستان ایفا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • حمید پاسخ

    والله افغانی شانس دارند همه دنیا بهشون کمک میکنند اما خودشون باشند خداشاهده به مورچه رحم نمیکنند

    • دیانا

      افغانی ن افغانستانی یا افغان
      خوبه ماهم شمارو ریالی یا تومانی صدا کنیم؟؟؟؟
      بعدم چی میگی افغانا ب مورچه رحم نمیکنن کدوم کشوری تا حالا از مردم افغانستان شاکی بوده همه کشورا میدونن افغان ها ی مردم مظلومن ک کشورشون جنگ زدس و هر بار ی دشمنی میاد وارد خاکشون میشع
      هیج بزرگی ندارن ک حمایت شون تا کشورشونو پس بگیرن دولت طالبانی ک ضد مردم شیعه اس و مردم شیعه کاری ازش برنمیاد جز مهاجرت
      اگر ماها مشکلی نداشتیم تو کشورمون هیچوقت مزاحم کشورای دیگ نمیشدیم

    • سامان

      چه ربطی داره اسم کشور شما افغانستان هست میگن افغانی
      ایران هم مثلا ب ساکن مشهد میگن مشهدی
      مغز نخودی
      شما پولتون افغانی هست اسم کشورتان هم افغانستان
      ما که اسم‌ کشورمان ایران هست این پول ما ریال و تومان
      ما را هم میگن ایرانی
      شما اسم کشورت افغانستان هست میگن افغانی حالت اسم پولتون هم افغانی هست این دیگه مشکل خودتون هست
      این پولتون رو هم میخوای افغانستانی صدا بزنیم
      تو نمی‌خواد ب مردم ایران امر نهی کنی چیکار کنیم
      انقد وضعیت افغانستان خراب هست مشکلات دارید که دغدغدت شده این
      خود طالب از صد تا فحش بد تر هست برای شما
      افغونی

    • Saman

      پس فعلا مشکل دارید آمدید نامه فدایم شدم براتون ننوشته ایم که منت هم می‌زاری
      پس حالا که آمدید ادب و احترام و نون و نمک حالیتون باشه
      مهم این هست که اگر مشکلات نداشتید می آمدید
      قرار نیست چون مشکل دارید وارد ایران بشید آخرش هم طلبکار باشید از دولت خودتون انتظار داشته باشید

  • فا پاسخ

    خب ما چکار کنیم باید؟؟ خودمون اینجا مشکل داریم چرا باید جور شماها بکشیم یارانه ها سوخت نان و برق، گاز، اب، و.... خیلی ریگ بقیه استفاده کنن خودتون کشور دولت دارین الانم جنگ نیست

  • حسین پاسخ

    اینهمه امتیاز در اختیار افغانها قرارمیدین آنوقت حق قانونی ایران که همانا سهم آب مصرفی مردم مظلوم سیستان را نمیتوانید بگیرید واقعا جای تاسف دارد

  • ناشناس پاسخ

    شما در ایران به ناموس مال و یارانه ما رحم نمی کنین بقول خودتون روزا ملنگین و شبا پلنگین کار نمکنین فقط کارتون دوزی شده از اموال یا ناموس مردم پس کو غیرتت ایرانی خودتون ایست باز رسی بزنین برونشون کنین

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما باید جهت افزایش سرعت بالا بردن سطح ترانزیت کالا ومسافران میان کریدورهای راه آهن فعال سازی شده مثلا اکو راه آهن اسلام آباد تهران استانبول ترکیه(آسیا شرقی واروپا جنوب‌شرقی )وکریدور هرات خواف مشهد که باعث گسترش ترانزیت کالا مسافران هرات خواف مشهد تهران تبریز آنکارا استانبول ترکیه که ارتباط برقرار کردن میان افغانستان ایران ترکیه آسیا میانه واروپا جنوب‌شرقی می‌شود و کریدور جلفا مرند تبریز تهران کرمان زاهدان میرجاوه اسلام آباد یعنی نخجوان ایران به پاکستان واروپا شرقی به پاکستان می‌شود با توجه به اهمیت کریدورهای ریلی ضمن تشکیل کارگروهی ویژه اقتصادی بین‌المللی اقدام کنند

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم چون افزایش سرعت ترانزیت کالا ومسافران موجب افزایش صادرات غیرنفتی واردات کالاها و جابجایی کالا ها می‌شود موجب افزایش درآمد حاصل از ترانزیت کالا می‌شود ضمن تشکیل یک کارگروه جهت افزایش بهره‌وری در ترانزیت کالا و مسافران که موجب افزایش درآمد ارزی می‌شود اقدامات لازم را برای تکمیل کریدورهای ناقص را موجب شود

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما پروژه های راه آهن شیراز بوشهر وبندر عسلویه بندرپارسیان بندر لنگه جزیره قشم برای ترانزیت کالا ومسافران جنوب خلیج فارس وسایر نقاط جهان را با سرعت بالا تکمیل شوند جذب سرمایه گذاران مشارکت بخش خصوصی همزمان احداث راه آهن می‌شود

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما باید جهت راه اندازی راه آهن فعال شود راه آهن ایران به آنکارا استانبول وبرعکس تا تبریز تهران هر چه زودتر کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی ایران ترکیه پاکستان را ضمن اینکه تشکیل شده باشد طوری که زمان کوتاهی می‌شود این کریدورهای غیر فعال را فعالسازی شوند بخصوص بخش خصوصی خصوصا با توجه به پرواز روزانه از تهران به استانبول وبرعکس روزانه بیشتراز ۱۰بار که اگر قطار تهران استانبول وبرعکس فعال بشود بامشارکت بخش خصوصی خصوصا امیدوارم همیشه راه اندازی شود انشالله مآثر بشود جذب توریست خارجي وسرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ خصوصی در ترانزیت کالا ومسافران می‌شود کسب درآمد خوبی داشته باشید انشالله

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما قطار عشق آباد سرخس مشهد تهران یا قطار عشق آباد به گرگان ساری تهران وبرعکس هم کالا ومسافران وهم خطوط کشتی رانی بنادر دریای خزر مثلا بندر نفتچی ترکمنستان به بندر انزلی وبندر امیرآباد چه کالا ومسافران می‌شود کسب درآمد خوبی داشته باشید انشالله

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما باید میان بنادر دریای خزر مثلا بنادر آستارا انزلی کاسپین زیباکنار نوشهر چالوس امير آباد بندربهشهر بندر گز بندر ترکمن با بنادر باکو آستاراخان ماچقلعه اکتاویو چه مسافری چه کالاهای کانتینری چه فله می‌شود کسب درآمد خوبی داشته باشید انشالله بخصوص بخش خصوصی خصوصا درتابستان که کانال آب ولگا دون یخ زده نیست وتا بنادر کوچی روسیه و ترابوزان ترکیه وسامسون ترکیه واستانبول ترکیه وارتا بلغارستان وبنادر یونان وقبرس شمالی وجنوبی بنادر ازمیر جیهان مرسین ترکیه کالاهای کانتینری و مسافری می‌شه ترانزیت کالا ومسافران وکسب درآمد داشت ومخصوصا برای ماهیگیران کسب درآمدزا بشوند

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم قطعه چهارم قطار هرات خواف مشهد وایستگاه هرات خواف را شرکت های بزرگ ایرانی انجام داده ولی تا ۲۵سال امتیاز جابجایی مسافری وکالاهای ترانزیت کالا ومسافران می‌شود از هرات خواف مشهد از حکومت اسلامی افغانستان گرفت ضمنا قطار زابل زهک مرزمیلک تا قندهار را یک شرکت معتبر ایرانی خصوصی با همایت دولت بعنوان سرمایه گذاری همزمان احداث کنند وتا ۲۵ سال امتیاز جابجایی مسافروکالا راهم قرارداد منعقد کرده تا از دو مسیر کریدورهای آزاد افغانستان وایران را روز به روز افزایش یافته شود انشالله بزودی به سالی ۲۵تا ۳۰میلیون تن کالا وتجارت ۱۰تا ۱۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان برسند

  • علیرضا اسداللهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم حتما باید در چهار چوب شانگهای وبریکیس وقرداد ۲۵ساله با چین روسیه هندوستان برزیل بخصوص آفریقا جنوبی قطار قندهار وهرات به کابل ومزارشریف وچین در قالب طرح کنسرسیومی اقتصادی که ترکیه واذربایجان وترکمنستان ارمنستان نخجوان گرجستان وعراق وکشورهای جنوبی خلیج فارس وسایر نقاط جهان که تمایلی برای اینکه مشارکت کنند از دوطرف راه آهن مسیری ترانزیت جاده ابریشم ریلی فعال سازی شده تا ابد این دوکریدور از چین افغانستان ایران به ترکیه وعراق وجنوب قفقاز روسیه وحنوب خلیج فارس وسایر نقاط جهان خصوصا اروپایی غربی وشرقی ترانزیت کالا ومسافران می‌شود انشالله بزودی امیدوارم