| کد خبر: 166126 |

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات ناشی از در نوبت ماندن کامیون‌ها برای بارگیری را تشریح کرد و گفت: زمان انتظار رانندگان پس از اخذ نوبت در پایانه بار بین ۴ الی ۱۵ روز است.

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات ناشی از نوبت‌دهی کامیون‌ها برای بارگیری را تشریح کرد و گفت: زمان انتظار رانندگان پس از اخذ نوبت در پایانه بار بین ۴ الی ۱۵ روز است.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین دغاغله با اشاره به سهم 90 درصدی جاده در جابه‌جایی گفت: بخش دولتی هیچ دخالتی در امور تصدی‌گرایانه این عرصه نداشته و نقش آن محدود به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت‌های کلان است.

او در ادامه گفت: مدت‌زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است و رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز پایانه بار منتظر باشند.

دغاغله به معضلات توقف رانندگان برای بارگیری اشاره کرد و گفت: هزینه‌های ناشی از توقف همچون معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت.

او به رانندگان توصیه کرد در بازارگاه الکترونیکی بار عضو شوند و توضیح داد: حمل‌ونقل هوشمند بار، زمان‌بندی بهتر اتصال بار به کامیون، بهبود کیفیت ارائه خدمات در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، صرفه‌جویی‌های اقتصادی در صنعت لجستیک، افزایش درآمد رانندگان، کاهش تردد خالی و انتظار برای یافتن بار ازجمله مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی بازارگاه های الکترونیکی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا در ادامه به  اجرای طرح پایانه مجازی در بوشهر و ابلاغ ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت و ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌وکارهای اینترنتی در حمل‌ونقل کالا و تفکیک صحیح مسئولیت‌ها و رعایت حقوق ذی‌نفعان در امور جابه‌جایی کالا ضوابط فعالیت بازارگاه های الکترونیکی باهدف افزایش بهره‌وری، شفافیت امور جابجایی کالا، دسترسی سریع‌تر به ظرفیت حمل، استفاده از اینترنت برای گسترش فعالیت در بازار کشورهای همسایه و کارآمدتر شدن امور مرتبط توسط ریاست محترم سازمان ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گلبرگ(محسن سابق) 0 0

    با سلام و احترام فراوان:

    شما میگویید بخش دولتی هیچ دخالتی در امور ندارد،
    لطفا برای عموم مردم توضیح دهید اجرای طرح نوبت مجازی دخالت در امور و از بین بردن تعادل عرضه و تقاضا نیست؟

    با اجرای طرح نوبت مجازی و دعوت از تمامی کامیونها با هر شکل بارگیری برای مراجعه به پایانه ها فکر نمیکنید طرف تقاضا را تحریک کرده باشید؟

    ایا این دخالت در امور نیست.؟؟؟

    استدلال شما رقابت است.

    خوب میشد این رقابت را برای شرکتهای حمل و نقل هم ایجاد میکردید. و مجوز صدور بارنامه سراسری را به تمامی شرکتهای داخلی در کشور میدادید.
    آن وقت شرکتی که به طور مثال در تربت حیدریه یا جلفا یا اهواز یا زاهدان بود میتوانست در بنادر جنوبی بارنامه صادر کند .

    آن وقت این رقابت شرکتها باعث میشد که روند رو به رشد گرفتن کمیسیون های نجومی برعکس و شرکتها برای رقابت با یکدیگر هر روز کمیسیون دریافتی از رانندگان را کاهش دهند.

    و در مرحله بعد امکان صدور بارنامه را برای شرکتهای حمل و نقل بین المللی را فراهم میکردید.

    و در مرحله بعد امکان صدور CMR و کارنه را برای شرکتهای حمل و نقل داخلی فراهم میکردید.

    رقابت این گونه به طور حتم جذاب تر و دیدنی تر خواهد بود.

    خوب بود به کمیسیون دریافتی شرکتها در پایانه بوشهر هم اشاره میکردید که بین 20 تا 25 درصد شرکتهای حمل و نقلی کمیسیون از رانندگان دریافت میکنند ، و اگر راننده یک بار مقاومت کند و هزینه بالاتر از کمیسیون واقعی را پرداخت نکند در لیست سیاه شرکتها قرار میگیرد و دیگر شرکتها به راننده قانونمند باری نخواهند داد.

    اجرای طرح نوبت مجازی الگویی پیش روی رانندگان گذاشت که دیگر نتوانند به طرحهای پیشنهادی کلان سازمان اعتماد کنند.

    شاید اگر در 2 سال گذشته و درطرح نوبت مجازی به جای بی اعتنایی به مشکلات طرح از نظر فعالین صنفی استفاده میکردید و اصلاحات پبشنهادی آنان عملیاتی میکردید،
    و پیش زمینه ذهنی خوبی برای آنان ترسیم میکردید،
    در زمان فعلی بهتر میتوانستیم به طرحهای کلان سازمان اعتماد کنیم و چنین طرحهایی را در جهت منافع کلی کشور و خومان بدانیم.
    ولی متاسفانه چنین اعتمادی در حال حاضر بین رانندگان و طرحهای سازمان وجود ندارد.

    خیل عظیم جوانانی که به این کار مشغولند و از شعور کافی برای پیشبرد اهداف کشور برخودارند.
    ولی همان روش سنتی را به خاطر داشتن زمینه ذهنی خوب بر روشهای مدرن با پیش زمینه های ذهنی بد ترجیح میدهند.

    بسیاری از رانندگان از بی اعتنایی به مشکلات طرح نوبت مجازی گله مندند.

    از بی اعتنایی نسبت به افزایش کرایه ها گله مندند.

    از بی اعتنایی نسبت به دریافت هزینه پارکینگ تا قبل از ورود کامیون به پایانه بندرعباس گله مندند.

    واقعا جای تعجب دارد با وجود دستور کتبی جناب آقای امانی در این خصوص در اواخر سال گذشته ولی مسئولین پایانه بندرعباس در حال حاضر هم این هزینه را از حساب رانندگان کسر میکنند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین