| کد خبر: 190546 |

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه تشریح کرد

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه جزئیات علل توقف شناور خدماتی ایرانی از سوی کویت را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه جزئیات علل توقف شناور خدماتی ایرانی از سوی کویت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حسین زارعی صبح امروز در نشست خبری در خصوص دلیل توقف شناور این شرکت در کویت، توضیح داد:  اوایل مهرماه سال گذشته قبل از اینکه این شرکت به بخش خصوصی انتقال پیدا کند، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت به مدت 6 ماه این شناور را به یک بهره‌بردار کویتی برای حضور در بندر شعیبیه اجاره می‌دهد که در نهایت این شناور وارد کویت می‌شود.

او در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: بعد از اتمام کار زمانی که این شناور مجوزهای لازم برای خروج را اخذ می‌کند و در راه بازگشت زمانی که به آب‌های بین‌المللی می‌رسد دو شناور کویتی آن را به اجبار باز می‌گردانند.

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه تصریح کرد: ما تا به امروز حتی یک خط دلیل از سوی دادگاه، دادسرا و پلیس مبنی بر دلیل توقیف این شناور دریافت نکرده‌ایم. اما اخباری که به صورت غیر رسمی به دست ما رسیده حاکی از آن است که این شناور پرچم خود را تغییر داده است. این در حالی است که حتی اگر این اقدام نیز انجام شده باشد تخلفی از سوی شرکت تایدواتر صورت نگرفته و این شناور تنها در اجاره بهره‌بردار بوده است.

زارعی ادامه داد: اوایل این رخداد، حتی برای رساندن غذا و دارو به خدمه این شناور مشکل داشتیم. در طی این مدت دو بار اقدام به جابه‌جایی خدمه این شناور کرده‌ایم. در حال حاضر سوخت‌رسانی به این شناور نیز با مشکل و هزینه سنگینی روبه‌رو است.

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه با اشاره به اینکه ما از معاونت حقوقی و وکیل‌های خود برای بررسی موضوع خواستیم تا به کویت بروند، ابراز کرد: تا به امروز به ما هیچ‌گونه ویزایی نداده‌اند و نتوانسته‌ایم وکلای خود را به این کشور بفرستیم.

او ابراز کرد: با گذشت چندین ماه از این جریان هنوز از سوی کویت پاسخ رسمی و درستی به ما داده نشده است، اما چندی پیش در اظهارنظری تازه‌ای به ما اعلام کردند که گویا تخلف شناور ریختن زباله در دریا بوده است. حتی اگر این اتفاق هم افتاده باشد در نهایت شناور باید آزاد و ما طبق قوانین بین‌المللی جریمه آن را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت تایدواتر با اعلام این که ما این موضوع را از طریق سازمان بنادر و وزارت امور خارجه دنبال کرده‌ایم و به‌تازگی موفق شده‌ایم این دو نهاد دولتی را در یک جلسه مشترک در راستای بررسی موضوع گرد هم آوریم و قرار است این جلسه هفته آینده برگزار شود.

او با بیان این‌که پیمانکار این پروژه یک کره‌ای بوده که متواری شده است، گفت: متأسفانه ما در راستای این قراردادها تضامین قوی نداریم.

زارعی در خصوص اینکه آیا شما اقدام به اخذ خسارت نیز خواهید کرد، گفت: یکی از دلایلی که ما قصد داریم به صورت قانونی و حقوقی این مشکل حل شود دقیقاً همین موضوع است که بتوانیم از طرف کویتی خسارت بگیریم. اگر طرف کویتی نتواند موضوعات ادعایی خود را اثبات کند رقم خسارت بسیار سنگین خواهد بود.

زارعی تصریح کرد: حضور شناور ما در کویت در حال حاضر هزینه سنگینی دارد ما حتی ناچار شده‌ایم که یک یدک‌کش کنار این شناور بگذاریم و رساندن دارو، غذا و سوخت نیز از دیگر هزینه‌هایی است که در طول این مدت به ما تحمیل شده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین