| کد خبر: 190130 |

کمک بنادر برای دور زدن تحریم‌ها

بنادر کشور به گونه‌ای عمل کردند که تحریم‌ها هیچ اثری بر روند تخلیه و بارگیری کالا نگذاشت و روال طبیعی در این بخش ادامه دارد.

تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنادر کشور به گونه‌ای عمل کردند که تحریم‌ها هیچ اثری بر روند تخلیه و بارگیری کالا نگذاشت و روال طبیعی در این بخش ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه آفتاب اقتصادی، سید بهادر احرامیان درباره حضور بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهار داشت: کارنامه کاری بنادر کشــور در چند سال اخیر نشــان می‌دهد که کمترین آسیب را از تحریم‌ها دیدند و تجار با چالش تخلیه و بارگیری کالا مواجه نشدند.

وی اضافه کرد: برای اینکه بنادر کشور پویاتر شوند و بتوان از ظرفیت‌های بالقوه آن استفاده کرد، توصیه می‌کنم سرمایه‌گذاران به سمت پس‌کرانه بنادر بروند.

احرامیان با بیان اینکه پس‌کرانه بنادر فرصت خوبی برای توســعه فعالیت بخش خصوصی فراهم می‌کند، گفت: با سرمایه‌گذاری در حوزه یاد شده امکان صادرات کالا با شرایط بهتری فراهم می‌شود و از ســوی کارخانه‌هایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند در پس‌کرانه بنادر می‌توانند فعالیت‌های خود را رونق دهند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بخش خصوصی همواره آماده سرمایه‌گذاری در بنادر کشور و سایر بخش‌های سود ده بوده است. در این میان حمایت سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند به توسعه سرمایه‌گذاری و استقبال سرمایه‌گذاران منجر شود.

احرامیان با بیان اینکه توسعه بنادر کوچک توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: بنادر کوچک برای سرمایه‌گذاری‌های تخصصی بسیار مناسب است و می‌توان این امر را بر اساس تجربیاتی که در سایر کشورها وجود دارد پیاده‌سازی کرد.

بنادر کوچک فرصتی برای دور زدن تحریم‌ها در کنار بنادر شهید بهشتی و شهید کانتری چابهار که از تحریم‌ها معاف شدند، وجود بنادر کوچک به عنوان یک فرصت استثنایی برای اقتصاد ایران به شــمار می‌آید، چراکه این بنادر از تحریم‌ها معاف هستند و هرچند شرایط پهلوگیری برای کشتی‌های بزرگ را ندارند اما می‌توانند به عنوان یک کانون مهم در اقتصاد ایران فعالیت کنند و شاهد تخلیه و بارگیری بخشی از کالاها در این بنادر باشیم.

در حال حاضر در سواحل کشور بالغ بر ۳۰۰ بندرگاه کوچک وجود دارد و بنادر فریدون‌کنار و آستارا در سواحل دریای خزر و بنادر دیلم، کنگان، گناوه و چوعبده در کرانه خلیج‌فارس به بخش خصوصی واگذار شدند.

روان‌بخش بهزادیان،مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که مطالعاتی تحت عنوان » بررسی و مطالعه جهت‌گیری‌های راهبردی بنادر کوچک با تمرکز بر الگوی کاربری و مدیریتی«با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در حال انجام است، بیان کرد که بر اساس این طرح در استان خوزستان چهار بندر، هرمزگان 2۰ بندر، بوشهر 11 بندر و گلستان دو بندر مورد بررسی قرار گرفته و ضمن بررسی وضعیت موجود نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو شناسایی شده و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های عمده مورد تحلیل قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد که در حال حاضر ۳۳ بندر تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد که از این تعداد 22 بندر جز بنادر کوچک محسوب شده و دارای کاربری‌های مختلف هستند، همچنین سازمان بنادر و دریانوردی در 24 بندر دیگر حضور دارد و بنادر کوچک دیگری نیز موجود هستند که تحت مالکیت سایر ارگان‌ها نظیر شیات، گمرک، فرمانداری، شهرداری و سایر سازمان‌ها فعالیت می‌کنند که با در نظر گرفتن آن‌ها و موج‌شکن‌های ایجاد شده در سواحل کشور بالغ بر ۳۰۰ بندرگاه وجود دارد.

منبع: روزنامه آفتاب

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.