| کد خبر: 181200 |

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه، لنج‌های صیادی و کشتی‌هایی که بین سرزمین اصلی و جزایر ترد می‌کنند، می‌توانند سوخت یارانه‌ای 350 تومانی دریافت کنند، گفت: تعداد بنادری که پس از اعمال تحریم‌های جدید محدودیت‌هایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کم‌تر از تعداد انگشتان یک دست است.

تین‌نیوز | 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه، لنج‌های صیادی و کشتی‌هایی که بین سرزمین اصلی و جزایر ترد می‌کنند، می‌توانند سوخت یارانه‌ای 350 تومانی دریافت کنند، گفت: تعداد بنادری که پس از اعمال تحریم‌های جدید محدودیت‌هایی برای تردد ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، هادی حق‌شناس با اشاره به اظهارات برخی از اعضای انجمن کشتیرانی درباره وضعیت صنعت دریایی پس از تحریم‌ها،‌ گفت: 90 درصد ناوگان اقیانوس پیمای کشورمان در اختیار دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است که نه تنها این دو شرکت تعدیل نیرو نداشته‌اند بلکه اخیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه نوشهر را جذب کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر هر دو شرکت برنامه توسعه ناوگان را در پیش دارند و تعداد کشتی‌ها در حال افزایش است بنابراین جذب نیروی انسانی هم در این صنعت رشد خواهد داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های خطوط کشتیرانی ایرانی در تردد به بنادر خارجی گفت: هر دو ناوگان شرکت کشتیرانی و نفتکش به بنادر خارجی تردد دارند و در مسائل فنی برای ناوگان لنجی کشورمان محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

حق شناس افزود: ناوگان تجاری هم به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و تعداد بنادری که پس از تحریم‌های جدید محدودیت برای ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه میزان محدودیت‌هایی که پس از برجام در صنعت دریایی ایجاد شده است قابل توجه نیست و تردد ناوگان ایرانی مانند روال گذشته و قبل از تحریم در حال انجام است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین درباره تعیین نرخ سوخت به ناوگان دریایی کشورمان اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده نرخ سوخت برای لنج‌های صیادی یارانه‌ای است یعنی همان 350 تومان و نرخ سوخت برای کشتی‌هایی که بین بنادر سرزمین اصلی و جزایر تردد دارند هم یارانه‌ای خواهند بود و مابقی ناوگان سوخت غیر یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجتبی 0 0

    واقعاً دمت گرم ! خب منم جام محکم بود هرچی دلم میخواست میگفتم ! یعنی آمار فقط با کشتیرانی جمهوری اسلامیه ؟! بقیه کشتیرانی ها چطور؟ اینهمه خطوط بزرگ دنیا بخاطر تحریمها رفتن از ایران. اینا چطور؟؟؟

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین