| کد خبر: 6214 |

تین نیوز| معاون ساخت آزاد راه های شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: عوارض آزادراه های قم- گرمسار هر کیلومتر، تقریبا حدود 25 تا 30 تومان است که در مجموع با احتساب کل آزادراه، حدود 4500 تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مراسم بازدید  از قطعه یک پروژه حرم تا حرم، حدفاصل آزاد راه قم- گرمسار، حسن احمدی نوری اظهار داشت: باید بر ساخت زیربناهای حمل و نقلی تاکید شود زیرا سرمایه گذاری در ساخت آزاد راه ها، شفاف و سازنده است.

وی افزود: با توجه به وجود دو هزار و 115 کیلومتر آزاد راه به همت بخش خصوصی، کاربران جاده ای باید بدانند که استفاده از آزادراه، موجب کاهش سوانح رانندگی، آلاینده های زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت می شود.

معاون ساخت آزاد راه های تصریح کرد: در کنار هر آزاد راه همواره یک یا چند راه رایگان وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: با احتساب کاهش مصرف سوخت و زمان در استفاده از آزاد راه، پرداخت عوارضی به نفع مسافران و کاربران خواهد بود.

احمدی نوری یادآور شد: دولت علاقه دارد که 100 درصد راه ها توسط بخش خصوصی ساخته شود، اما این کار موجب افزایش قیمت عوارضی می شود، در صورتی که با افزایش مشارکت دولت، میزان پرداخت عوارضی از سوی مردم کاهش می یابد.

وی با اشاره به درآمد شرکت های ساخت آزاد راه ها گفت: محاسبه درآمد این شرکت ها توسط کمیسیون ماده 52 انجام می شود در صورتی که 25 درصد این درآمد، صرف حقوق پرسنل و بهسازی و نگهداری همان آزادراه می شود.

احمدی نوری در پایان با اشاره به تفاوت قیمت عوارضی در آزاد راه های مختلف یادآور شد: عواملی چون صعب العبور بودن، آزادسازی و سازه های مختلف (پل و تونل) در میزان عوارضی تاثیر دارد؛ به طوری که ساخت آزادراه در دست، کیلومتری 7 میلیارد، در تپه ماهور، کیلومتری 12 میلیارد و در راه کوهستانی، کیلومتری 35 میلیارد تومان، هزینه ساخت دربر دارد.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده کامیون 0 0

    اگر تین نیوز یا بازرسی جرات داره بروند بپرسند که این جاده قم - گرمسار داستانش چیست؟ سه سال پیش این جاده افتتاح شد و با کلی تعریف از محاسن آن که راه را کوتاه میکند و … و واقعا مسیر را کوتاه کرد و ما استفاده می کردیم. بعد کلی سوانح داشتیم که جاده مرگ شناخته شد. بعضی گفتند که راه مشخصاتش خوب نیست بعضی گفتند کشش ترافیک را ندارد. بعضی گفتند که راه طولانی و خسته کننده است. بعد محدودیت ترافیکی که اتوبوس نرود. بعد شروع به ساخت باند دوم که موقع ساخت آن عبور کامیونها روی باند اول ادامه داشت. وقتی باند اول هم مسدود شد قرار بود مسدودی سه ماهه باشد. حالا هر ماه اطلاعیه جدید که یک ماه به مسدودی اضافه می شود و شده بیش از یک سال و سه ماه مسدودی؟ آیا واقعا مسدودی اولیه سه ماهه کافی بود؟ یا از ابتدا می دانستند که بیش از یک سال مسدودی لازم دارد؟ سر چه کسی کلاه می گذارند؟ چرا به مردم احترام نمی شود که از ابتدا مسدودی را درست اعلام نمی کنند؟ آیا نمی شد اول باند دوم را تمام کنند بعد باند اول را دستکاری کنند؟ دوستم می گوید هزینه مسدودی در قرارداد برعهده پیمانکار است ولی از او نمی گیرند. ماجرا چیست؟ واقعا اگر مسدودی قیمت داشته باشد که پیمانکار اینقدر کار را طولانی نمی کند. چه کسی پاسخگوی سوانح این جاده و مسدودی طولانی فعلی است؟ کجای کار ایراد دارد؟ آیا اینجا هم ما راننده ها مقصریم؟ یا کامیون ما ایراد دارد؟

  • بهاران 0 0

    دوستان چشم شما روز بد نبینه امروز از جاده قم گرمسار اومدم ده هزار تو مان عوارض سواری میگیرن، شیرینی افتتاح اون به باجی که از مردم میگیرن تلخ شد خدا شاهده تصمیم گرفتم از جاده قدیم تهران قم برم از ایجا دیگه نرم باز هم باید بگیم روحانی مچکریم کلید تدبیرت رو هم فهمیدیم یعنی سرکیسه کردن مردم، دوستان اطلاع رسانی کنید تا دیگران مثل من در دام باجگیران نیفتن بگید از همون جاده تهران تردد کنن، کامیون ۵۰ هزار تومان

  • رضا 0 0

    من ساکن ورامین و دانشجوی شاهرود هستم، قبل از اینکه عوارضی آزادراه قم - گرمسار راه بیوفته، همیشه از این مسیر رفت و آمد میکردم.. تقریبا چیزی حدود دو سال.. البته اون اوایل مثل الان جاده دو بانده نبود.. یه جاده دو طرفه بود و بسیار خطرناک.. اون موقع بیشتر ماشین های سنگین ازش رفت آمد میکردن و سواری خیلی کم بود البته به غیر بومی هایی که تو اون منطقه زندگی میکردن.. یه آقایی اون بالا نوشته بود خیلی هم خوبه! بله عزیزم برای شما که سالی یک بار یا نهایتا دوبار از این جاده استفاده میکنی و دیگه وارد جاده تهران و ترافیکش نمیشی و به قول خودت اصطحلاک کمتری برای ماشینت داره، خوب که چه عرض کنم خیلی هم عالیه اما برای من که هفته ای دو بار باید از این جاده تردد کنم پرداخت ۵۰۰۰ تومان بسیار گزاف و سنگینه.. همینطور برای راننده های که این مسیره همیشگیشونه، به اعتقاد من عوارضی برای خودروهای سواری باید مبلغ ۲ تومن باشه

  • ابراهیم 1 0

    با سلام
    عوارضی برا سواری تو آزاد راه قم تا گرمسار که 120 یا 130 کیلومتره 14 تومن عوارض میگیرن
    واقعا انصاف نیس

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین