بازدید سایت : ۷۴۴۴۳
| کد خبر ۱۳۲۹۹
کپی شد

گرمسار به جاده اصلی تهران - مشهد متصل می شود؟

گرمسار به جاده اصلی تهران - مشهد متصل می شود؟
|

تین نیوز |  شهردار گرمسار از این شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای محور پرتردد تهران مشهد یاد کرد و با اشاره به عبور جاده اصلی به فاصله زیادی از مرکز شهر، گفت: به دنبال این هستیم که گرمسار را به جاده اصلی تهران مشهد متصل کنیم.
 
بهرام میراخورلی شهردار گرمسار در جمع خبرنگاران، افزود: گرمسار از نظر موقعیت جغرافیایی به تهران نزدیک است که این شرایط امتیازها و معایبی دارد که در چرخه اقتصاد شهر موثر است.
 
وی ادامه داد: از بزرگ‌ترین امتیازات نزدیکی به پایتخت دسترسی آسان و راحت به خدمات در تهران است و بسیاری از افراد برای خرید به تهران می‌روند این امر خروج پول از شهر را در پی دارد و باعث می‌شود که توانمندان و سرمایه گذاران داخلی از شهر خارج شده و در شهر سرمایه گذاری اتفاق نیافتد؛ البته به دلیل قرار گرفتن گرمسار در حاشیه تهران این امکان نیز وجود دارد که افراد پایتخت نشین به دلیل سخت شدن شرایط زندگی و آلودگی‌های موجود به گرمسار روی آورند.
 
میراخورلی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداران قبلی بیان کرد: شهردار مجری مصوبات قانونی شور است و برای انجام هر کاری در شهر، ابتدا شهرداری طرح‌ها را به شورا شهر پیشنهاد می‌کند، سپس شورا طرح را بررسی و کارشناسی می‌کند و در مرحله بعد در کمیته انطباق بررسی شده و مصوبات تصویب و قابل اجرا می‌شود.
 
وی گرمسار را یکی از مهم‌ترین شهرهای مسیر جاده تهران-مشهد دانست و گفت: متأسفانه با این‌که گرمسار در مسیر جاده مشهد قرار گرفته است ما نتوانسته‌ایم استفاده لازم را از این موقعیت ببریم.
 
شهردار جدید گرمسار افزود: هدف ما این است که شهر را به جاده اصلی متصل کنیم ولی تاکنون به دلیل وجود مسائل حقوقی این امر محقق نشده است.
 
وی وجود راه آهن در شمال این شهر را از مشکلات بزرگ شهر دانست و افزود: در واقع گرمسار تنها نقطه در کشور است که راه آهن از شمال آن عبور کرده است و خود راه آهن 170 متر حریم دارد، هم‌چنین کمربندی 178 متر حریم دارد و نکته دیگر این که به دلیل وجود پل هوائی باید 700متر ایمنی را رعایت کرد و این در حالی است که در تمامی این محدوده‌ها، ساخت و ساز امکان پذیر نسیت.
 
میراخورلی به اقدامات در حال انجام در جهت ایجاد فضای شهری مناسب اشاره و بیان کرد: فضای سبز جاده به سمت تهران را با گیاهان مقاوم به گرما و کم آب بصورت پلکانی فضا سازی خواهیم کرد و احداث زیر گذر راه آهن در جهت گسترش شهر به بیرون را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ایجاد مسیر از میدان استاندارد تا پارک دکتر کردوانی، ایجاد مسیر از کرند تا کارخانه نمک و ایجاد مسیر مستقیم کرند تا جاده اصلی از دیگر برنامه‌های اجرایی است که پیش‌بینی شده است.
 
شهردار با اشاره به پیش بینی 50 ساله برای گسترش شهر اعلام کرد: احداث 2 پل زیر گذر استاندارد روبه روی میدان استاندارد و ایجاد مسیر مستقیم از میدان انقلاب تا پمپ گاز کرند در آینده اجرا خواهد شد و هم‌چنین برای این‌که مردم از تمام نقاط کشور بتوانند مستقیم به شمال بروند و دیگر نیازی برای عبور از تهران نباشد تا پایان سال جاری جاده شمال از جاده اصلی جدا خواهد شد.
 
وی با اشاره به موقعیت شهر و جمعیت ساکن در گرمسار تصریح کرد: سرانه جمعیت شهری گرمسار با وسعت 1045هکتار و جمعیت 42 هزار نفر و داشتن 100هکتار فضای سبز، 41 نفر در هر هکتار است که این عدد نشان دهنده بیشتر بودن شاخصه هزینه نگهداری شهر گرمسار بوده و یکی از دلایلی عدم رشد کیفی شهر تا امروز بوده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.