| کد خبر: 248125 |

◄ تعبیر انتصاب مدیرکل حوزه وزارتی به قائم مقامی سازمان راهداری چیست؟

27 مهر ماه خبر انتصاب محسن احمدی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزیر راه و شهرسازی منتشر و 29 مهر ما علی جعفری به سمت مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منصوب شد.

تین نیوز

هفته آخر مهر ماه سال 1401 ، هفته تغییرات مدیریتی و انتصابات مهم حمل و نقلی در وزارت راه و شهرسازی بود.

به گزارش تین نیوز، 27 مهر ماه خبر انتصاب محسن احمدی به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی  وزیر راه و شهرسازی منتشر و 29 مهر ما علی جعفری به سمت مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  منصوب شد.

علی جعفری پیش از این مدیرکل حوزه وزارتی راه و شهرسازی بود که جای خود را به محسن احمدی داد.

برای کسانی که تحولات وزارت راه و شهرسازی را پیگیری می کنند، انتصاب علی جعفری در سمت جدید قابل تامل تر از سمتی بود که به محسن احمدی داده شد چرا که علی جعفری چند ماه پیش از این انتصاب با حاشیه هایی مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید:

از آن طرف با انتشار خبر بازداشت یکی از فعالان صنفی مربوط به صنف کامیونداران از گوشه و کنار خبرهایی مبنی بر گیر بودن پای تعدادی از مدیران کل استانی این سازمان در اتهاماتی که متوجه این فعال صنفی است، شنیده شده که اگرچه فقط در حد شایعه بوده اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را هم با حاشیه مواجه کرده است.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با انتصاب علی جعفری مدیرکل حوزه وزارتی پیشین خود که زمانی عنوان می شد دست راست او در بسیاری از سیاستگذاری های این وزارتخانه است، به عنوان قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فردی نزدیک و مورد اعتماد خود را به معاونی می فرستد که پروژه بسیار عظیم مالی و اجرایی نوسازی ناوگان فرسوده سنگین را در دست اجرا دارد که گفته می شود مافیای مخوفی از وارد کنندگان و سرمایه گذاران، قصد دخالت در این امر و تغییر قوانین به نفع خود را دارند.

از سوی دیگر، برخی گمانه زنی ها نیز حکایت از آن دارد که این انتصاب برای علی جعفری که زمانی مدیرکل حوزه وزارتی بود به نوعی تنزل مقام محسوب شده و وزیر راه و شهرسازی با این انتصاب در عین حال که حاشیه را از خود دور کرده اما یار نزدیک خود را از دست نداده و همچنان به عنوان قائم مقام یکی از معاونت های وزارتخانه، او را در کنار خود دارد.

صاحبنظران معتقدند در مجموع رستم قاسمی با تغییراتی که اخیرا در ستاد وزارت راه و شهرسازی انجام داده، راه را برای تداوم حضور خود بر مسند وزارت هموار کرده و جلوی بهانه جویی منتقدان را گرفته و خود را از خطراتی که متوجه جایگاهش به عنوان وزیر بود، دور کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید فخرالدین شریعتی 0 0

    بنام خدا
    این جناب وزیر اول بیایند و کسی را که در حوزه راه و ترابری گذاشته اند سابقشان را مورد بررسی قرار دهند تخلفات شان را در بندر عباس بررسی کند روابط خلافی را که با بعضی از مسئولین تشکلات داشته اند مورد بررسی قرار دهند و بفرمایند طبق چه قانونی این آقا با آن سابقه در این پست قرار گرفته اند