◄ اتوبان اصفهان شیراز برای یزدی ها کسادی می آورد؟
با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ، اهالی استان فارس خوشحال ترین ذینفعان این آزادراه هستند و اصفهانی ها هم سهم بیشتری از گردشگران خواهند داشت اما آیا اهالی استان یزد هم از این اتوبان نفعی می برند؟

با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز ، اهالی استان فارس خوشحال ترین ذینفعان این آزادراه هستند و اصفهانی ها هم سهم بیشتری از گردشگران خواهند داشت اما آیا اهالی استان یزد هم از این اتوبان نفعی می برند؟
به گزارش تین نیوز، طولانی ترین آزادراه ایران اخیرا زیر بار ترافیکی رفته و فاصله بین اصفهان و شیراز را می توان در مدت کوتاه تری طی کرد. به نظر می رسد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز پیامدهایی برای چند استان خواهد داشت.
قطعا بهترین پیامد افتتاح این اتوبان نصیب استان فارس خواهد شد چرا که مسافران بیشتری راهی این استان می شوند. شهر شیراز در این میان فرصت بهتری برای جذب گردشگران بیشتر در اختیار خواهد داشت. اصفهانی ها هم که پیش از این سهم قابل توجهی از مسافر را به خود اختصاص می دادند با افتتاح اتوبان اصفهان شیراز گردشگران بیشتری را میزبانی خواهند کرد. چرا که اغلب گردشگران برای سفر به شیراز ، مقصد اول را شهر اصفهان انتخاب می کنند.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
◄ حق توقف رانندگان کامیون 20 سال پایمال شده است!
◄ کامیون ولوو FH16 چرا محبوب رانندگان کامیون است؟
سوال اینجاست که آیا این آزادراه برای استان یزد نیز چنین ویژگی مثبتی دارد؟ برخی از کارشناسان و اهالی گردشگری معتقدند اتوبان اصفهان شیراز ممکن است از مسافران یزد کم کند و برای این استان کسادی و بی رونقی ایجاد کند.
اتوبان اصفهان شیراز یک ضلع مثلث طلایی را کمرنگ می کند
دنیای اقتصاد نیز در این باره نوشته است؛ با بهره برداری از آزادراه اصفهان شیراز با حضور رئیس جمهور و کوتاه شدن 135 کیلومتری مسیر شهرهای مرکزی و شمال کشور، یزد از قافله مثلث طلایی گردشگری کشور جا می ماند.
مثلث طلایی مرکز ایران که به عنوان مثلث گردشگری معرفی می شود شامل استانهای فارس، اصفهان و یزد است که هر کدام در آثار تاریخی و طبیعی نه تنها در ایران بلکه در دنیا کم نظیر و حتی بی نظیر هستند. به گونه ای که همین مزایا موجب شده تا بافت تاریخی شهر یزد به عنوان تنها بافت زنده دارای سکنه در دنیا در یونسکو، ثبت جهانی شود.
حالا و با تحولات اخیر و آماری که از وضعیت ورود گردشگران بهویژه گردشگران خارجی شاهد هستیم و نیز افتتاح اتوبان اصفهان شیراز و احتمالا تغییر مسیر بسیاری از گردشگران داخلی، شاید کاهش رونق بخش هایی همچون گردشگری استان یزد را نسبت به دو ضلع دیگر شاهد باشیم.
نکته قابل ذکر این است که طرح های بزرگی همچون آزادراه اصفهان شیراز با وجود طولانی شدن و ۱۲سال طول کشیدن بالاخره به بهره برداری رسید و راه رفت و آمد مردم دو استان و شمال و جنوب کشور و به ویژه گردشگران داخلی و خارجی را کوتاه کرد. هر چند که ۲۱۲ کیلومتر این مسیر ( که اگر با رفت و برگشتها بر اساس جاده معمولی محاسبه کنیم بیش از ۶۰۰ کیلومتر میشود ) ۱۲سال طول کشید ولی به عاقبت مسیر طولانی و خطرناک یزد - طبس که ۱۶ سال از مصوبه سفر مقام معظم رهبری درباره دوبانده کردن آن گذشته، دچار نشد و به عنوان طولانی ترین آزادراه ایران به بهره برداری رسید.
بر این اساس، مسوولان استان یزد باید با وجود تمام تلاش ها و برنامه ها در مسیر تقویت زیرساخت های حمل و نقل و گردشگری استان یزد در خصوص دریافت بودجه اتمام جاده ها و محورهای اصلی استان اهتمام بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.