| کد خبر: 118239 |

قالیباف و رحمانی فضلی در صحن مجلس درباره پلاسکو گزارش می‌دهند

تین‌نیوز| وزیر کشور و شهردار تهران در هفته آینده با حضور در صحن علنی مجلس درباره حادثه پلاسکو و اقدامات پس از آن گزارش خواهند داد.

 
به گزارش ایرنا، در جلسه علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی و پس از دو هفته حضور نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که برای چهارمین بار از شورای نگهبان بازگشته، گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح استفساریه تبصره (4) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برگشتی از شورای نگهبان، در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

همچنین گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه تصویب احکام و مصوبه های بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست بازگشتی از شورای نگهبان، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامی اعاده شده از شورای نگهبان و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران یک فوریت این طرح در تاریخ 10/6/1395 به تصویب رسیده بود، در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ‌اصلاح‌ بند (الف) ماده (103) قانون‌ مدیریت خدمات ‌کشوری، گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه درباره تأمین اجتماعی و گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح استفساریه قانون اصلاح بند(ی) تبصره(2) قانون بودجه سال1394 کل کشور و بند (هـ) تبصره (1) قانون بودجه امسال کل کشور از دیگر موارد در دستور کار هفته آینده نمایندگان مجلس قرار دارد. 

همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و شیوه رسیدگی هیأت های انضباطی نیروهای مسلح، بررسی تقاضای استرداد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق همبستگی اسلامی برای توسعه وابسته به بانک‌ توسعه ‌اسلامی‌ از سوی ‌ریاست ‌جمهوری و گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

از دیگر موارد در دستور کار نمایندگان مجلس می توان به «گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در وزارت آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده (353) قانون آیین دادرسی کیفری درباره اجرای علنی دادرسی درباره جرائم اقتصادی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق یک تبصره به ماده (23) قانون شوراهای حل اختلاف و گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه هوای پاک اشاره کرد.

همچنین قرار است پرسش های آقایان «جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد و «مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده مردم لنگرود از وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در صحن علنی مجلس مطرح شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در مورد سانحه ساختمان پلاسکو گزارشی را به نمایندگان در صحن علنی ارایه خواهند داد.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور نیز در مورد تفریغ بودجه سال94 کل کشور، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن و گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران، گزارشی جداگانه ارایه خواهند کرد.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.