| کد خبر: 5729 |

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن در گفتگو با تین نیوز:

◄هدف راه آهن در سال ۹۳، رشد حداقل هفت درصد بهره‌وری است

تین نیوز | معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن از برنامه‌ریزی برای افزایش حداقل هفت درصدی میزان بهره‌وری از امکانات موجود خبر داد.

حسین عاشوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز در خصوص اقدامات راه آهن برای افزایش بهره‌وری از ابزار موجود گفت: برای افزایش بهره‌وری باید شاخص بهره‌وری مشخص شود و سپس به منظور تحقق آن شاخص، برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

وی افزود: شاخص مشخص شده در راه آهن، زمان سیر واگن‌هاست که برای افزایش بهره‌وری از واگن‌ ریلی الزامی است. یکی از گلایه‌های صاحبان واگن سرعت کم سیر واگن‌هاست و این سرعت مناسبی نیست و باید افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن با اشاره به لزوم اقدامات در این زمینه افزود: بعضی از مشکلات مربوط به سرعت کم ناوگان به خطوط برمی‌گردد که بخشی به قدیمی بودن و شیب و قوس‌های خطوط مربوط می‌شود و بخش دیگر به ترافیک خطوط، وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات، در سال 93 پروژه‌های زیادی تعریف و به معاونت فنی و زیربنایی راه آهن ابلاغ شده تا نسبت به بازسازی، دوخطه کردن، تراک بندی خطوط در محورهای پرترافیک و بازگشایی ایستگا‌ه‌ها اقدام شود.

این مسئول راه آهن افزود: کار مناقصه تعدادی از این پروژه‌ها در اواخر سال گذشته انجام شده و در حال حاضر نیز بحث مناقصه دیگر پروژه‌های اولویت‌دار از سوی معاونت فنی و زیربنایی در حال پیگیری است و تا پایان سال بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

عاشوری تصریح کرد: نکته دوم تلاش راه آهن برای افزایش سرعت خود ناوگان‌ها در بعضی از خطوط است. برای این کار کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته افزایش سرعت» زیر نظر قائم مقام راه آهن تشکیل شد و در حال بررسی محورهای مختلف هستند. این کمیته در محورهای مختلف مجوز افزایش سرعت را برای واگن‌ها صادر می‌کند.

وی افزود: در زمینه سیر، راه آهن باید خرابی لکوموتیوها را کم کند و لکوموتیوهایی با شرایط بهتر تخصیص دهد. این کار، برنامه ریزی شده است اما باید گفت که انجام آن زمان بر خواهد بود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن خاطرنشان ساخت: اقدام بعدی راه آهن برای افزایش بهره‌وری، کاهش توقف واگن‌ها در ایستگاه‌ها در طول مسیر است و بخش سیر و حرکت مسئول رصد مداوم واگن‌ها در طول مسیر است تا مانع از توقف طولانی واگن‌ها شود.

عاشوری گفت: برنامه راه آهن در سال 93 در بخش سیر و حرکت واگن‌ها، افزایش رشد حداقل هفت درصدی در بهره‌وری از امکانات موجود است و امیدواریم با مجموع اقدامات ذکر شده به این هدف دست یابیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    در حال حاضر به قدری راه آهن ایران از اصول بهره وری دور است که رشد بهره وری در سال به میزان ده درصد هم شدنی به نظر می رسد.

  • علی احمدی 0 0

    مثلا فکر میکنید که با دادن کارانه ی دهها میلیونی به مدیران و رییسان و صفر به کارمندان و کارگران در پایان سال ۹۲ به این مهم دست میابید؟ هرگز… تا وقتی ابتدایی ترین اصول انسانیت و مدیریت در کرامت منابع انسانی یک سازمان پیاده نشود این بهره وری ها که میگویید تنها مقطعی و با کاستن انواع کیفیتها صورت میگیرد