| کد خبر: 224077 |

خروج بورس بازان از بازار زمین و مسکن یزد

سودجویان در تیررس دادگستری هستند

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم رصد مسئولیت های واگذار شده بر دوش ادارات و نهادهای مرتبط در پیاده‌سازی کامل سامانه یکپارچه معاملات املاک استان تاکید کرد و افزود: کم‌کاری مدیران مرتبط با این حوزه مشمول دستورالعمل ترک فعل مدیران می‌شود.

تین نیوز

یزد-رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم رصد مسئولیت های واگذار شده بر دوش ادارات و نهادهای مرتبط در پیاده‌سازی کامل سامانه یکپارچه معاملات املاک استان تاکید کرد و افزود: کم‌کاری مدیران مرتبط با این حوزه مشمول دستورالعمل ترک فعل مدیران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری یزد، «غلامعلی دهشیری» در جلسه کمیته طراحی سامانه یکپارچه معاملات املاک «سیما ۷۲۴» با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن، گفت: آغاز این طرح در سه گام برنامه‌ریزی شده بود که گام اول کامل اجرا و گام دوم پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و گام سوم این طرح نیز رصد مالی و ضربه به سودجویان حوزه زمین و مسکن بود که در حال انجام است.

وی افزود: اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن اگر چه کم و کاستی های داشت اما باعث خروج تعدادی از بورس بازان از حوزه زمین و مسکن شد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که عده‌ای فرار سرمایه‌گذاران از استان در حوزه زمین و مسکن را از نقاط ضعف این طرح اعلام می‌کنند، افزود: باید توجه داشت که مهار شتاب فزاینده قیمت در حوزه زمین و مسکن، کوتاه شدن دست سودجویان، پلمب بنگاه‌های مشاور املاک بدون مجوز، ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک و مهار رشد قارچ‌گونه مشاوران املاک در استان از دستاوردهای مهم این طرح بود.

این مقام قضایی بر لزوم رصد مسئولیت‌های واگذار شده بر دوش ادارات و نهادهای مرتبط تاکید و اظهار کرد: حصول نتایج مطلوب در کنترل و سامان دهی معاملات حوزه زمین و مسکن در گروی اجرای کامل تعهدات ادارات متولی است و چنانچه مسئولی از اجرای کامل تعهدات خود شانه خالی کند، مشمول دستورالعمل ترک فعل مدیران خواهد شد.

وی افزود: ساماندهی مشاورین املاک در سند تحولی رئیس قوه قضائیه در راستای تحکیم روابط حقوقی بین اشخاص به عنوان برنامه عملیاتی بر دوش سازمان ثبت اسناد و املاک نهاده شده است لذا دبیرخانه پیگیری طرح ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن در این استان در این سازمان مستقر می‌شود.

دهشیری در پایان شفاف‌سازی و پیشگیری از جعل و کلاهبرداری را از محاسن اجرای کامل این طرح برشمرد و بیان کرد: مردم منتفع اصلی این طرح خواهند بود چرا که از انجام معاملات صوری و فروش مال غیر و امکان اخذ وجوه اضافه غیر قانونی از سوی بنگاه های املاک در صورت ثبت معامله در سامانه سیما ۷۲۴ جلوگیری می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.