| کد خبر: 186357 |

پیش‌بینی بارش 100میلیمتری در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه سرد و بارشی به گلستان خبرداد و گفت: اوج بارش ها روز سه شنبه و بیشترین میزان بارش هم در قسمت های شرقی استان اتفاق خواهد افتاد.

تین نیوز

مدیرکل هواشناسی گلستان از فعالیت سامانه سرد و بارشی به گلستان خبرداد و گفت: اوج بارش ها روز سه شنبه و بیشترین میزان بارش هم در قسمت های شرقی استان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، نوربخش داداشی اظهار کرد: از اوایل شامگاه دوشنبه با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان در ابتدا شاهد وزش باد نسبتاً شدید در برخی از نقاط استان بودیم.

وی افزود: سرعت وزش باد در مراوه تپه به ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید و در سایر نقاط هم سرعت باد بین ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر گزارش شده است.

داداشی گفت: براساس الگوهای پیش یابی طی یکی و دو ساعت گذشته بارش باران در اکثر مناطق گلستان آغاز شده و انتظار می رود که طی ساعات آینده در مناطق شرقی هم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس آخرین خروجی ها انتظار داریم که تا بعدازظهر چهارشنبه به تناوب بارش باران در سطح استان ادامه پیدا کند.

داداشی تصریح کرد: اوج بارش ها فردا (سه شنبه) خواهد بود و بیشترین میزان بارش در قسمت های شرقی استان و پارک ملی به میزان ۱۰۰ میلی متر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه در سایر مناطق گلستان به مراتب بارش کمتر خواهد بود، اضافه کرد: کاهش دما از بعدازظهر در استان آغاز شده و برای فردا (سه شنبه) هم ادامه خواهد داشت.

داداشی تأکید کرد: به همین دلیل بارش در ارتفاعات به ویژه ارتفاعات جنوب غربی استان به شکل برف پیش بینی شده بنابراین اختلال در تردد جاده ها دور از انتظار نیست.

وی از مردم خواست تا از سفر غیرضروری بپرهیزند و یا آن را به روزهای آتی موکول کنند.

داداشی با بیان اینکه به دلیل وزش باد دریا مواج و طوفانی است، گفت: آبگرفتگی معابر شهری در استان به واسطه تداوم بارش ها پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت بارشی این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه کاسته شده و برای شامگاه چهارشنبه توقف بارش ها را خواهیم داشت.

داداشی با بیان اینکه این سامانه صبح پنجشنبه آسمان استان را ترک می کند، گفت: سردترین ساعت پیش روی هم استانی ها صبح پنجشنبه است که کمینه دما در شهرهای استان بین ۶ الی هشت درجه خواهد بود که البته این وضعیت موقت و گذرا است و با طلوع آفتاب روند افزایش دما را در طول روز شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.