| کد خبر: 244415 |

◄ آیا ورود ایرانی ها به اتحادیه اروپا محدود می شود؟

بر اساس محدودیت‌های جدید، اتباع آن دسته از کشور‌هایی که برای ورود به کشور‌های این اتحادیه نیاز به روادید ندارند، باید از سال آینده هفت یورو بپردازند و برخی فرم‌ها را برای ثبت نام تکمیل کنند.

تین نیوز

بر اساس محدودیت‌های جدید، اتباع آن دسته از کشور‌هایی که برای ورود به کشور‌های این اتحادیه نیاز به روادید ندارند، باید از سال آینده هفت یورو بپردازند و برخی فرم‌ها را برای ثبت نام تکمیل کنند.

  به گزارش­ تین نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه اروپا محدودیت‌های جدیدی را برای ورود اتباع انگلیس، آمریکا و سایر کشور‌هایی که اتباع آنها برای ورود به خاک اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند، وضع کرده است.

بر اساس محدودیت‌های جدید، اتباع آن دسته از کشور‌هایی که برای ورود به کشور‌های این اتحادیه نیاز به روادید ندارند باید از سال آینده هفت یورو پرداخت و برخی فرم‌ها را برای ثبت نام تکمیل کنند.

بحث در مورد برنامه جدید ورود به خاک کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

اتحادیه اروپا این اقدام را معنای صدور روادید برای این شهروندان نمی‌داند، بلکه آن را اقدامی برای محافظت از مرز‌های خود قلمداد می‌کند.

در همین زمینه، اتحادیه اروپا تاکید کرد این هزینه‌ها ناشی از فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) یا ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین مالیات بر ورود به کشور‌های عضو اتحادیه نیست، بلکه روشی برای شناسایی تهدید‌ها یا خطرات بالقوه مرتبط با مسافران در یکی از کشور‌های حوزه شنگن است.

براساس قوانین جدید شهروندان کشور‌های غیر عضو اتحادیه اروپا می‌توانند به مدت ۹۰ روز هر شش ماه یکبار در اتحادیه اروپا بمانند، مشروط بر اینکه این فرم‌ها تکمیل و هزینه‌ها پرداخت شود.

پر کردن فرم‌ها مستلزم ارائه اطلاعاتی در مورد گذرنامه بازدید کننده و جزئیات بازدید و همچنین برخی سوالات امنیتی اساسی است. طبق اعلام کمیسیون اروپا، این فرم‌ها برای هر مسافر سه سال اعتبار خواهند داشت.

گفتنی است قوانین برای کسانی که برای ورود به کشور‌های حوزه شنگن اتحادیه اروپا نیاز به ویزا دارند، بدون تغییر باقی می‌ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.