| کد خبر: 191590 |

اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی

◄ موزه ی لوور پاریس در تور لحظه آخری

موزه ی لوور پاریس موزه ایست پرآوازه و شناخته شده در کشور فرانسه که هر ساله خیل عظیمی از مسافرین داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می کند. در این موزه نزدیک به سی هزار شاهکار هنری نگهداری می شود که برای بازدید عموم آزاد است.

تین نیوز

موزه ی لوور پاریس موزه ایست پرآوازه و شناخته شده در کشور فرانسه که هر ساله خیل عظیمی از مسافرین داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می کند. در این موزه نزدیک به سی هزار  شاهکار هنری نگهداری می شود که برای بازدید عموم آزاد است.

به گزارش تین نیوز، در این کاخ موزه آثار تاریخی  در تور لحظه آخری ، فرهنگی و تمدن ملل و اقوام گوناگون و حتی سبک معماری آن ها از دوران پیش از تاریخ تا به اکنون نگهداری می گردد. موزه ی لورو پاریس از سه بخش با نام های ریشولیو در شمال، دنوی در جنوب و سولی در شرق تشکیل یافته است.

Capture

 این مکان از ابتدا موزه نبوده و در ابتدا کاخ سلطنتی بوده که در باغ تویلری بنا شده و بعدها به موزه ای باشکوه تبدیل گشته است. موزه ی لورو پاریس از دیرباز یکی از مناطق بکر و دیدنی کشور فرانسه بوده که به عنوان پربازدیدترین موزه ی دنیا شهرت یافته و انسان های بی­شماری آرزوی دیدار از نزدیک این موزه را در ذهن دارند.  

موزه ی لولور پاریس در خیابان مشهور شانزه الیزه فرانسه و روبروی میدان کنکورد واقع شده است. مساحت کاخ موزه ی لولور پاریس دویست هزار مترمربع بود و در کنار رود سن که از وسط شهر بسیار زیبای پاریس می گذرد واقع شده است. قدمت این کاخ موزه به زمان های خیلی دور می رسد و بنای اولیه ی آن در زمان فیلیپ دوم بوده و دارای معماری بسیار منحصر به فرد و فوق العاده ای است. نمای این بنا نشان از تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی کشور فرانسه دارد.

در ادامه به معرفی آثار برگزیده و مشهور این کاخ موزه ی سلطنتی می پردازیم:

  • لوح پیروزی نار ارم سین
  • نقش برجسته ی آشوری
  • بز بال دار طلایی (مربوط به هخامنشیان)
  • مونالیزا (اثر معروف لئوناردو داوینچی)
  • بانوی صخره ها (شاهکار دیگری از لئوناردو داوینچی)
  • کاتب نشسته (مصر – سقاره)
  • بخشی از تخت جمشید مربوط به شهر شیراز در کشور ایران
  • ظروف گلی آشوری
  • گاو بال دار آشوری
  • ونوس میلو
  • و غیره

از آن جایی که این بنا در سال های مختلف و به دستور پادشاهان متفاوتی طراحی و به اجرا درآمده است، شما به راحتی با یک نگاه تفاوت های اصلی بخش های مختلف این کاخ موزه خواهید شد. شروع اولیه ی این بنا در سال 1500 میلادی بوده و از مهم ترین بخش های آن می توان به Clauded Perrault (کلود پرو) و Colonnade (کلوناد) که توسط Louis Le Vau و نقاش مشهور آن دوران به نام Charles Le Brun (شارل لو برن) طراحی گشته است.

1

به گزارش سایت گردشگری لحظه آخری سفر باتو ، در قرن چهاردهم نیز با شروع سلطنت شارل پنجم، که از پادشاهان دانا و عالم آن دوران بود بنای اولیه موزه ی لوور پاریس که در آن زمان دژ مستحکمی بود به قلعه ای بسیار با جلال و جبروت تبدیل شده و کتاب های بسیار ارزشمند این پادشاه در این قلعه نگاهداری می شد. اما متأسفانه با آغاز جنگ های صد ساله ی انگلیس و فرانسه این قلعه آسیب های بسیار جدی را متحمل گشت اما همچنان این کاخ اقتدار اولیه ی را حفظ نموده و از ارزش و اهمیت آن ذره ای نیز کاسته نشد.

بازسازی و مرمت کاخ سلطنتی لوور پاریس همچنان از دوره ی رنسانس تا اوایل قرن هفدهم همچنان ادامه داشته و تغییرات شگرفی در بنای داخلی و خارجی و همچنین باغات اطراف آن صورت گرفت. البته جالب است بدانید که هنری چهارم در اوایل قرن هفدهم این کاخ سلطنتی را گسترش داده و به شکوه و جلال آن افزود.

به گزارش سفر باتو ، تاریخ این موزه فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است و بعد از آسیب ها و صدمات و بازسازی و مرمت چندین باره در سال 1974 این دژ و کاخ بسیار زیبا دچار آتش سوزی مهیبی شده و تبدیل به مخروبه ای بیش نگشت. در آن زمان تنها بخشی از آثار هنری سالم مانده بود.

خوشبختانه از قرن نوزدهم میلادی اقتدار و نماد کشور فرانسه دوباره شروع به بازسازی و گسترش روی آورده و آثار بیشتری از میراث کشورهای مختلف همچون آثار اسلامی و مص باستان جای خود را در این موزه ی پرصلابت باز نمودند.

بعد از این دوران دقیقا در سال 1989 هرم شیشه ای موزه ی لوور راه اندازی و با جای دادن آثار مشهوری چون تابلوی ارزشمند «لبخند ژکوند متعلق به لئورنادو داوینچی  و مجسمه ی «ونوس میلو» جایگاه ویژه تری در بین گردشگران و توریست ها به خود اختصاص دهد. هرم شیشه ای مثلثی شکل نیز از آثار مدرن و زیبای معماری چینی – آمریکایی در این دوران است.

از دیگر آثاری که در موزه ی لوور پاریس می توانید ببینید آثار باستانی و تاریخی مصر است. خشم خدایان، مرگ مشکوک هنرمندان و دانشمندان، ناراحتی مومیایی ها به دلیل خروج آن ها از قبورشان همگی افسانه های شنیدنی و البته دلهره آوریست که می تواند برای بازدید کنندگان بسیار جالب و مهیج باشد.

رازهای عجیب و شنیدنی موزه ی لوور پاریس

  1. موزه ی لوور پاریس از ابتدا قلعه ای بیش نبوده و بعدا تبدیل به موزه گشته است.
  2. مدت مدیدی این موزه محل اقامت پادشاهان آن دوره بوده و تبدیل به کاخ سلطنتی باشکوهی گشت.
  3. به علت جنگ های صد ساله ی فرانسه و انگلیس این دژ مستحکم چندین بار متمادی آسیب دید.
  4. تابلوی مونالیزای لئورنادور داوینچی از ابتدا در این موزه نبوده و در کاخ های دیگری چون فونت بلو و ورسای نگاهداری می گشت.
  5. در دوران حکومت ناپلئون بناپارت نام کاخ لوور به ناپلئون تغییر یافت.
  6. سرقت نازی ها حین جنگ آلمان با فرانسه و به سرقت رفتن بعضی از آثار این موزه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.