| کد خبر: 132513 |

تمایل کشورهای اسکاندیناوی برای گشایش راه هوایی به ایران

وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ از مذاکره آتی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل نروژ، دانمارک و سوئد برای امضای توافقنامه و برقراری پروازهای هوایی با ایران خبر داد.

تین نیوز

وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ از مذاکره آتی کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل نروژ، دانمارک و سوئد برای امضای توافقنامه و برقراری پروازهای هوایی با ایران خبر داد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «رویترز» انگلیس، وزارت حمل و نقل و ارتباطات نروژ امروز(جمعه) در بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرد.

 

بر پایه این بیانیه، نروژ، دانمارک و سوئد بیست ونهم و سی ام ماه می (هشتم و نهم خردادماه) با هدف نوسازی و توافق برای برقراری مسافرت هوایی تجاری مذاکره می‌کنند.

 

این خبرگزاری درباره جزییات این دیدار و مکان آن توضیح بیشتری نداده است.

 

اکنون «اس.آ.اس» مهمترین شرکت حمل و نقل اسکاندیناوی و «ایرشاتل» نروژ به ایران پرواز ندارند.

 

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل بیست و پنجم اردیبهشت ماه از آمادگی چند شرکت خارجی برای کمک به خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 

«اصغر فخریه کاشان» در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 9 شرکت بزرگ مالی از ژاپن، نروژ، دانمارک، چین، ایرلند و انگلیس برای تامین مالی (فاینانس) خرید هواپیما از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

وی افزود: اسناد مناقصه این فاینانس در دست تهیه است و امیدواریم تا یک ماه آینده منتشر شود.

 

بیست وهفتم اردیبهشت ماه با تحویل این چهار فروند هواپیمای آ.تی.آر (شرکت زیرمجموعه ایرباس) در مجموع پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های هسته ای علیه ایران، هفت فروند هواپیمای نو و بهره مند از فناوری روز از معتبرترین شرکت های هواپیماسازی جهان وارد ناوگان هوایی کشور شد.

 

آنگونه که قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفته است «ورود هفت فروند هواپیما به کشور آن هم به صورت خرید مستقیم و با کوتاه کردن دست واسطه‌ها به ایجاد اشتغال برای هفت هزار نیروی انسانی می انجامد که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است».

 

بر پایه گزارش دوسالانه 2017 مجمع جهانی اقتصاد، از دهه 1980 تاکنون تردد هوایی هر 15 سال 2 برابر شده است، روندی که انتظار می رود ادامه پیدا کند.

 

در سال 2016 میلادی نزدیک به چهار میلیارد نفر در جهان با هواپیما سفر کردند که این رقم تا سال 2035 میلادی به هفت میلیارد و 200 میلیون نفر می رسد.

 

جمهوری اسلامی ایران نیز می‌تواند با توجه به لغو تحریم ها و پیوستن به بازار جهانی، با اولویت بخشی به گسترش صنعت گردشگری، توسعه آن در سال‌های آینده هدفگذاری کند.

 

در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، میانگین نرخ رشد بخش حمل و نقل ۳.۸ درصد و میانگین نرخ رشد بخش ارتباطات ۴.۱۹ درصد پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.