| کد خبر: 227588 |

ساخت منازل ایمن برای مردم زلزله‌زده سی‌سخت اولویت اصلی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین اولویت در حوزه ساخت و ساز خانه های جدید در سی سخت بالا بودن سطح ایمنی منازل مردم است و آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله باید رعایت شود.

تین نیوز

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم ترین اولویت در حوزه ساخت و ساز خانه های جدید در سی سخت بالا بودن سطح ایمنی منازل مردم است و آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله باید رعایت شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: منازل در شهر سی سخت و روستاهای اطراف در برابر زلزله باید مقاوم ساخته شوند.

وی با اشاره به لزوم شتاب بخشی در آواربرداری، افزود: ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین برای بازسازی شهر مشغول به فعالیت خواهند بود.

کلانتری تصریح کرد: محل دپوی نخاله های ساختمانی باید در ۲ محور و ۲ نقطه مشخص شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این اقدام با محوریت فرماندار و همکاری شهردار و سایر دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: با منطقه بندی محلات سطح شهر زمینه آغاز کار برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و عمران بسیج فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سند خانه های زلزله زده و ابعاد آن مشخص است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

کلانتری ادامه داد: آثاری از خرابی در ساختمان هایی که توسط بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد احداث شده بود، دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود باتوجه به زلزله خیز بودن منطقه سازه ها با حساسیت بیشتری ساخته شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه زلزله هایی بوده که با مقیاس ۶ ریشتر در جایی اتفاق افتاده ولی خسارات خاصی نداشته است، گفت: اگر این زلزله چند ثانیه بیشتر طول می کشید یک فاجعه رخ می داد.

کلانتری بر ساخت مهندسی شده ساختمان ها تاکید کرد و افزود: نباید اجازه تکرار چنین تجربه تلخی را بدهیم  و اینک یک فرصت دیگری است تا خانه های محکم تری ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر را شهروندان می سازند و شهردار و فرماندار مدیریت می کنند، بیان کرد: همه ما برای ساخت دنا به کمک مردم و مسئولان این شهرستان آمده ایم.

کلانتری با اشاره به برگزاری دو نشست هیات دولت در خصوص وضعیت مردم زلزله زده دنا، عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که بخشی از آن تسهیلات بلاعوض و بخشی تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت است.

استاندار افزود: در حال تلاش برای استفاده مجدد از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم هستیم که بار روی دوش مردم سبک شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید از افراد زیر مجموعه خود حمایت می کنند، اظهار داشت: برخی از دستگاه ها نیروهای سازمانی خود را از قبل بیمه کرده بودند که این ها کمک مضاعف است.

کلانتری گفت: ما از همه فرصت ها استفاده می کنیم که هزینه ساخت خانه ها برای مردم سنگین نباشد.

کلانتری تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی در اختیار بنیاد مسکن باشند تا هرچه سریع تر خانه هایی ساخته شود که در صورت بروز زلزله ای حتی با مقیاس ۶.۸ دهم ریشتر در این شهر تلفاتی را شاهد نباشیم.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

 ۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.