| کد خبر: 263991 |

انتقاد رانندگان عمومی رفسنجان به سهمیه سوخت

جمعی از رانندگان مینی بوس های مدارس و کارخانه ها در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت خود امروز(سه شنبه) به فرمانداری رفسنجان مراجعه کردند و این در حالیست که مدیران شهرداری می گویند کاهش سهمیه سوخت آنها به خاطر بی توجهی خودشان به نصب دستگاه سیپاد(سامانه پایش سوخت) بوده است.

تین نیوز

جمعی از رانندگان مینی بوس های مدارس و کارخانه ها در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت خود امروز(سه شنبه) به فرمانداری رفسنجان مراجعه کردند و این در حالیست که مدیران شهرداری می گویند کاهش سهمیه سوخت آنها به خاطر بی توجهی خودشان به نصب دستگاه سیپاد(سامانه پایش سوخت) بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، روز سه شنبه خبر اعتراض و مراجعه تعدادی از رانندگان مینی بوس های کارکنان کارخانه ها و مدارس شهرستان رفسنجان برای کاهش سوخت این افراد خبر ساز شد.

این انتقادها در شرایطی است که بر اساس مصوبه دولت این خودروها باید برای دریافت سوخت مصرفی خود باید به سامانه سیپاد(سامانه پایش سوخت) مجهز شوند اما منتقدان می گویند که سهمیه سوخت آنها باوجود طی مسافت طولانی، کاهش یافته است.

شهرداری رفسنجان در این زمینه معتقد است که سهل انگاری خود رانندگان در نصب تجهیزات سیپاد باعث ایجاد این مشکل برای آنها شده است و برای سرعت بخشیدن به نصب این تجهیزات با رانندگان همکاری می کنیم.

فرماندار رفسنجان نیز که برای رسیدگی به مشکلات این افراد در محل حاضر شده بود، اظهار نظر در مورد این موضع را به شهرداری رفسنجان ارجاع داد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان در این زمینه با اشاره به فعالیت حدود ۱۲۰ دستگاه مینی بوس خدمت رسان در منطقه گفت: تعداد زیادی از این خودروها به دستگاه سیپاد مجهز شدند و در تامین سهمیه سوختشان نیز مشکلی ندارند و سیپاد قطع نیست.

محمدرضا سلمانی افزود: سیپاد دستگاهی است موقعیت یاب که استانداردهای ابلاغی وزارت کشور را دارد و بر روی ناوگان باری و مسافربری دیزلی نصب می شود که رانندگان این خودروها به ازای مسافتی که با خودرو طی می کنند، سوخت دریافت می کنند بنابراین سیپاد سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل درون شهری است.

وی افزود: از ۲ سال قبل برای جلوگیری از قاچاق سوخت، دولت سامانه سیپاد را طراحی کرد و بر اساس پیمایش خودروها، سهمیه سوخت در اختیار رانندگان قرار می دهد البته در حوزه باربری و مسافربری جاده ای این دستگاه بر روی خودروها نصب شده و در حوزه داخل شهری هم از ۲ سال قبل دولت اعلام کرده است.

این مسئول افزود: تعدادی مالکان مینی بوس ها سهل انگاری و بی توجهی کردند و دستگاه سیپاد را نصب نکردند و این کاهش سهمیه سوخت آنها نتیجه بی توجهی شان به ثبت نام و نصب دستگاه بوده است.

سلمانی با بیان اینکه سیپاد سامانه ای کشوری است و مختص منطقه خاصی نیست افزود: رانندگانی که دستگاه سیپاد را نصب نکرده اند و امسال دیر اقدام کردند، مطلع باشند ثبت نام در سامانه سیپاد، خرید و نصب دستگاه زمان بر است و صبوری نیاز دارد تا این خودروها هم به دستگاه سیپاد مجهز شوند.

وی با اشاره به وجود چهار شرکت ساخت دستگاه سیپاد در کل کشور تصریح کرد: ما اقدامات ثبت نام رانندگان را در سامانه انجام می دهیم و در خصوص سرعت بخشی تامین و نصب این دستگاه رایزنی خواهیم کرد تا هرچه سریعتر بتوانند آن را نصب کنند.

سیپاد یا سامانه پایش سوخت، دستگاهی است که روی تمامی خودروها شامل مینی بوس، اتوبوس، ون، تاکسی، سرویس های مدارس و دیگر وسایل نقلیه نصب می شود تا اطلاعات مربوط به مصرف سوخت و دیگر موارد آنها را جمع آوری و به سمت سامانه طرح سیپاد ارسال کند تا سوخت مصرفی به آنها اختصاص یابد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.