| کد خبر: 224302 |

هزینه ۱.۷ میلیارد دلاری بازسازی بم

معاون بازسازی بنیاد مسکن از هزینه ۱.۷ میلیارد دلاری بازسازی بم خبر داد و گفت: در مجموع ۵۲ میلیون مترمربع واحد مسکونی در شهر و روستاهای بم ساخته شد.

تین نیوز

معاون بازسازی بنیاد مسکن از هزینه ۱.۷ میلیارد دلاری بازسازی بم خبر داد و گفت: در مجموع ۵۲ میلیون مترمربع واحد مسکونی در شهر و روستاهای بم ساخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عزیزالله مهدیان با یادآوری اینکه 5 دی‌ماه سال 82  زلزله‌ای به بزرگی 6.8 ریشتری در عمق 8 کیلومتری مرکز شهرستان بم به وقوع پیوست اظهار کرد: این زلزله 31830 کشته و 17500 مجروح به دنبال داشت.

وی با بیان این که با این زلزله شهر بم تقریباً تخریب و خسارت‌های زیادی نیز به روستاهای شهر وارد شد، افزود: در آن زمان 19224 واحد مسکونی در شهر بم  بود که 25222 خانوار در این شهر سکونت داشتند. ضمن اینکه 5248 خانوار مستاجر بودند در مجموع 24 هزار و 322 مسکن روستایی تحت تاثیر وقوع زلزله 6.8 ریشتری بم قرار گرفت.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی بم یادآور شد: در مجموع 32 هزار و 941 واحد مسکن شهری و 7678 واحد تجاری در شهر بم احداث شد از سوی دیگر در بم یک بحث دیگری مطرح بود و آن مباحث مربوط به خانه باغ و حصارکشی آنها بود در این راستا نیز به حصار کشی و بازسازی حصار 24 هزار و 663 واحد در شهر بم کمک کردیم.

مهدیان با بیان این که 29 هزار و 953 واحد مسکن روستایی جدید در بم ساخته شد، اضافه کرد: با نرخ امروز 1.7 میلیارد دلار برای بازسازی بم هزینه شد.

وی با یادآوری ای که پنجاه و دو میلیون متر مربع واحد مسکونی در بم ساخته شد، اظهار کرد: همچنین 194 واحد آموزشی، 81 واحد اداری، 52 باب اماکن مذهبی و 35 واحد با مساحت 20000 متر مربع بیمارستان احداث شد.

به گفته وی، یک مرکز تجاری در خیابان یک طرفه به دلیل زلزله تخریب شد که با طراحی ویژه و با اعتبارات دولتی به صورت ویژه ساخته شد و هم اکنون به نماد شهر بم تبدیل شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.