| کد خبر: 222302 |

مدیرکل راهداری: کرمان در روکش آسفالت رتبه نخست کشور شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اشاره به تاثیر روکش آسفالت در ایمنی راههای استان، گفت: نزدیک به ۴۴۰هزار تن آسفالت طی یک‌سال گذشته در جاده های استان به کار برده شد که در این زمینه رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اشاره به تاثیر روکش آسفالت در ایمنی راههای استان، گفت: نزدیک به ۴۴۰هزار تن آسفالت طی یک‌سال گذشته در جاده های استان به کار برده شد که در این زمینه رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز چهارشنبه در جمع رسانه ها افزود: طی یکسال گذشته حدود ۴۴۰ هزار تن آسفالت در بهسازی جاده های استان استفاده شده که در ایمنی راهها تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: ۲۳۶ کیلومتر از راههای استان از ابتدای سالجاری تاکنون بهسازی و روکش آسفالت شدند و همچنین در ۳۱۲ کیلومتر از راهها، آسفالت حفاظتی اجرا شده و امسال در مقایسه با سال قبل هزینه های نگهداری جاده ها بسیار افزایش داشته است .

وی به بهسازی حدود ۱۰ کیلومتر از جاده کرمان – رفسنجان طی سال جاری اشاره کرد و گفت : در حال حاضر این محور وضعیت مناسبی دارد، همچنین عملیات روکش آسفالت نیز در ابتدای جاده کرمان – جوپار به طول ۶ کیلومترانجام شد و این محور نیز ایمن شد.

حاج سید علیخانی ادامه داد:  انجام عملیات نصب و ترمیم تابلوها و خط کشی محور فوق الذکر را در دستور کارمان قرار داده ایم که تا ۲ ماه آینده خط کشی و تعمیر علائم به طور کامل انجام می شود .

حاج سیدعلیخانی در خصوص آمار بالای واژگونی و تصادف در این جاده گفت: متاسفانه تردد غیرمجاز اتباع بیگانه و سرعت زیاد آنها در این مسیر موجب بروز چنین مشکلی شده، علاوه بر اینکه این جاده مسطح و در منطقه دشت قرار گرفته و شیب و قوس های خطرناکی ندارد و کیفیت مناسبی دارد روکش آسفالت هم شده و بقیه مسیر هم در حال لکه گیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان وجود دارد که به لحاظ طول رتبه دوم کشوری را داریم و یکهزار و ۹۴۰ کیلومتر بزرگراه را داریم که بعد از اصفهان بیشترین بزرگراههای کشور در استان کرمان قرار گرفتند.

حاج سیدعلیخانی گفت: این وسعت بزرگ استان و طول راههای بسیار آن مستلزم منابع بیشتری برای نگهداری است ومتاسفانه امسال با محدودیت منابع مواجه هستیم .

وی ادامه داد: امسال سعی کردیم با بهره گیری از امکانات موجود و مدیریت صحیح منابع و به کارگیری روش های نوین نگهداری و کم هزینه وضعیت سرویس دهی جاده ها را به شکل مناسبی اجرا کنیم.

وی افزود: ۲۶ کیلومتر از روکش آسفالت جاده بافت- کرمان خراب بود که از ابتدای امسال ترمیم شد  و مابقی آن از لحاظ وضعیت جاده کیفیت مطلوبی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان داشت: مردم می‌توانند شکایت، انتقاد و یا پیشنهادات مرتبط با حوزه راهــداری و حمل و نقل استان را از راه سـامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به ما اطلاع دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.