◄ فاز اول قطار شهری کرمانشاه به پیشرفت ۶۵ درصدی رسید
پروژه «قطار شهری» کرمانشاه در فاز نخست خود که از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه نواب امتداد دارد، طبق آخرین گزارش ها به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است.
پروژه «قطار شهری» کرمانشاه در فاز نخست خود که از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه نواب امتداد دارد، طبق آخرین گزارش ها به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی رسیده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آخرین وضعیت عملیات اجرایی قطار شهری کرمانشاه و فعالیت کارگاه های این پروژه در نشست هیات مدیره و رییس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری با سرپرست شهرداری کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت؛ در این نشست وضعیت فعلی پروژه قطار شهری، میزان پیشرفت عملیات اجرایی و برنامه های پیش رو بررسی شد.
سرپرست شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت کارگاه های پروژه گفت: در حال حاضر چهار پیمانکار در ۶ جبهه کاری شامل ریل گذاری، ایستگاه های روگذر، ایستگاه های زیرزمینی و تونل مشغول فعالیت هستند و فاز نخست پروژه از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه نواب تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بیژن مرادی با بیان اینکه عملیات ریل گذاری از خیابان دوم کارمندان تا میدان سپاه و از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی در یک مسیر انجام شده است، ادامه داد: پیگیری وصول منابع مالی و فعال سازی تمامی ایستگاه ها در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارد.
در ادامه این نشست، همچنین رییس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تامین منابع مالی پروژه افزود: از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۳ در مجموع ۵۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۲۲۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری به پروژه قطار شهری اختصاص یافته است.
پیشرفت 65 درصدی فاز نخست قطار شهری کرمانشاه
رئیس سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری کرمانشاه از پیگیری جذب 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت از محل بودجه سال 1403 خبر داد و گفت: تأمین منابع مالی و فعال سازی تمامی ایستگاه ها از اولویت های اصلی پروژه است.
مهدی غلامرضایی اظهار کرد: اکنون چهار پیمانکار در 6 جبهه کاری شامل ریل گذاری، ایستگاه های روگذر، ایستگاه های زیرزمینی و تونل مشغول به کار هستند و فاز نخست پروژه از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه نواب، تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی عنوان کرد: عملیات ریل گذاری از خیابان دوم کارمندان تا میدان سپاه و از سه راه 22 بهمن تا میدان آزادی در یک مسیر انجام شده و پیگیری وصول منابع مالی و فعال سازی تمامی ایستگاه ها در اولویت کاری ما قرار دارد.
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با اشاره به تأمین منابع مالی پروژه گفت: از سال 1388 تا 1403، در مجموع 554 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و 220 میلیارد تومان از منابع شهرداری به پروژه تزریق شده است.
غلامرضایی افزود: همچنین از سال 1398 تاکنون 1370 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پروژه منتشر شده و در حال حاضر جذب 700 میلیارد تومان اوراق از محل بودجه سال 1403 نیز در دست اقدام است .
وی با تأکید بر حمایت مدیریت شهری گفت: با هدایت سرپرست شهرداری و پشتیبانی معاونت های مرتبط، روند اجرای پروژه با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است و تلاش داریم فاز نخست قطار شهری در زمان مقرر تکمیل و آماده بهره برداری شود.
قطار سبک شهری کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم در شمال شهر تا میدان فردوسی در جنوب شهر امتداد دارد که ۷ کیلومتر بر روی زمین و ۶ کیلومتر به صورت تونل است.
فاز اول این پروژه که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است شامل هشت ایستگاه است که از بلوار طاق بستان آغاز و مقابل خیابان ویلا پروژه به صورت زیر زمینی تغییر پیدا می کند و فاز دوم پروژه از میدان آزادی تا میدان فردوسی خواهد بود که بیشتر این مسیر در تونل خواهد بود.
این پروژه به صورت شمالی - جنوبی در حال اجراست و مطالعه مسیر شرقی - غربی نیز در آینده آغاز می شود.
کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت هشت منطقه شهری دارد.