| کد خبر: 264081 |

با احداث تونل سیاه طاهر، ایمنی به جاده ثلاث باباجانی کرمانشاه می آید

تونل سیاه طاهر در صورت تامین اعتبار تا پایان سال افتتاح می شود

تین نیوز

استاندار کرمانشاه از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تونل سیاه طاهر ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: درصورت تامین اعتبارات این پروژه تا آخر امسال افتتاح می شود. 

به گزارش تین نیوز و به نقل از ایسنا، محمدطیب صحرایی، ۱۸ آبان در جریان سفر شهرستانی به ثلاث باباجانی و پس از بازدید از پروژه تونل "سیاه طاهر" در جمع خبرنگاران، از این پروژه به عنوان یکی از طرح های عمرانی مهم شهرستان ثلاث باباجانی نام برد و اظهار کرد: تکمیل این پروژه می تواند منافع جدی را برای منطقه به همراه داشته باشد. 

وی افزود: تسهیل در رفت و آمد، امنیت عبور و مرور، کاهش چشمگیر نقاط حادثه خیز و کوتاه شدن زمان سفر از جمله مزایای اجرای این پروژه است. 

استاندار کرمانشاه به تاخیر در تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: تاخیرهایی که معمولاً به دلیل عدم اهتمام جدی و یا عدم تحقق منابع مالی در پروژه ها وجود دارد، در این پروژه هم وجود داشته، اما در حال حاضر با اهتمام مجموعه اجرایی استان پیگیری هایی در حال انجام است که زمان افتتاح آن کوتاه شود و در اختیار مردم منطقه قرار گیرد. 

وی پیشرفت کنونی این پروژه را حدود ۷۰ درصد عنوان کرد و افزود: درصورت تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه، احتمالاً تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. 

امین قربانی مدیره پروژه تونل "سیاه طاهر" نیز با بیان اینکه این پروژه سال ۱۳۹۸ آغاز شده، اظهار کرد: این پروژه در ۳۵ کیلومتری محور جوانرود به ثلاث باباجانی واقع شده و نقش مهمی در ترانزیت محور جوانرود به بازارچه مرزی شیخ صله دارد. 

وی افزود: با افتتاح این پروژه به طول ۱۰۸۰ متر ۱۴ پیچ خطرناک و صعب العبور در این محور حذف می شود. 

به گفته این مسئول، این محور در زمان بارش تقریباً غیرقابل تردد شده و امکان تردد خودروهای ترانزیتی از آن وجود ندارد که تونل سیاه طاهر این مشکل را مرتفع خواهد کرد. 

تونل "سیاه طاهر" در مسیر جوانرود به ثلاث باباجانی واقع شده است و با احداث این تونل مسیر تردد به سمت ثلاث باباجانی ۱.۶ کیلومتر کوتاه تر شده که این مسیر با پیچ های خطرناکی همراه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.