| کد خبر: 263881 |

افزایش ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، ترانزیت ورودی پرویزخان ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۷ ماهه سال جاری، ترانزیت ورودی پرویزخان ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان با بیان اینکه طی ۷ ماهه سال جاری، ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۱ درصد نسبت به سال گذشته در همین بازده زمانی افزایش داشته است، افزود: بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی  پرویزخان توسط ناوگان حمل و نقل کالا ۲۸۰ درصد افزایش داشته است.

حیدریان از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

وی افزود: پایانه مرزی پرویزخان؛ قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می گیرد.

حیدریان درباره تناژ ورودی به پایانه مرزی پرویزخان گفت: ۱ میلیون و ۵۹۹ هزار تن کالا به پایانه مرزی پرویزخان وارد شده که توسط ۵۵ هزار و ۵۷۳ ناوگان حمل و نقل کالا از این پایانه مرزی به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان درباره درصد تغییرات ۷ ماهه ترانزیت در پایانه مرزی پرویزخان گفت: ۲۰۳ درصد افزایش ناوگان ورودی، افزایش ۲۶۹ درصدی تناژ بارگیری از مرز به اقصی نقاط کشور و افزایش ۲۸۰ درصدی ناوگان بارگیری شده از پایانه مرزی پرویزخان از شاخص هایی است که در پایانه مرزی پرویزخان با رشد روبرو شده است.

حیدریان در پایان افزود: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز، مبادلات تجاری خود را به دلیل هموار بودن مسیر و داشتن راه دسترسی مناسب برای صادرات و حمل کالا انتخاب کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.