| کد خبر: 224897 |

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و امور فرهنگی استانداری کرمانشاه:

لزوم کمک خیرین به مراکز نگهداری سالمندان

کرمانشاه- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: خیرین و واقفین نیکوکار با توجه به شرایط کرونایی برای تامین اقلام روزانه مراکز نگهداری سالمندان وارد عرصه شوند.

تین نیوز

کرمانشاه- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: خیرین و واقفین نیکوکار با توجه به شرایط کرونایی برای تامین اقلام روزانه مراکز نگهداری سالمندان وارد عرصه شوند.

به گزارش تین نیوز از کرمانشاه، فریبرز نجفی‌مهر در بازدید از مراکز نگهداری سالمندان کرمانشاه، اظهار داشت: کهنسالان همواره در فرهنگ ما ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند و آموزه‌های گرانبهای آن‌ها، چراغ راه جوانان محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر به هر دلیلی این عزیزان گذارشان به مراکز نگهداری از سالمندان افتاد، ما موظفیم که محیطی آرام، بانشاط و سرشار از امید و زندگی برایشان فراهم کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و امور فرهنگی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا همکاری بین بخشی سایر دستگاه‌ها با بهزیستی از جمله شهرداری جهت فضاسازی محوطه، رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارها و نیز اهدا و نصب تجهیزات ورزشی مناسب در مراکز یادشده می‌تواند کمک شایانی به این بخش کند.

نجفی‌مهر گفت: نباید اجازه داد که فاصله میان نسل جدید با پیران جامعه بیشتر شده و شرایطی بوجود آید که ارزش، احترام و جایگاه نسل گذشته در میان مردم کمرنگ شود لذا متولیان امر موظف هستند با برنامه‌ریزی منسجم، حتی اگر سالمندی در خانه سالمندان نگهداری می‌شود، وضعیتی ایجاد کنند که به بهانه‌های گوناگون ارتباط میان این دو نسل نزدیک‌تر و صمیمی‌تر شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به گران شدن هزینه نگهداری سالمندان در مراکز خصوصی به‌دلیل نامتناسب بودن یارانه‌های پرداختی به این مراکز با تورم ناگهانی اجناس در ماه‌های اخیر، ضرورت دارد برای استمرار کار این مراکز و حفظ اشتغال افرادی که دلسوزانه در حال خدمت به کهنسالان جامعه هستند، علاوه بر تزریق کمک‌های مالی با استفاده از تسهیلات کرونا، خیرین و واقفین نیکوکار نیز وارد عرصه شده و برای تامین اقلام روزانه این مراکز به متصدیان پرتلاش آن‌ها، یاری رسانند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.