| کد خبر: 206070 |

تمهیدات پیشگیرانه مقابله با کرونا در مرزهای خسروی و پرویزخان تشدید شد

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تمهیدات پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا ویروس در مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان تشدید شده و تیم‌های بهداشتی شبانه روز در این مرزها فعال هستند.

تین نیوز

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تمهیدات پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا ویروس در مرزهای خسروی و پرویزخان در این شهرستان تشدید شده و تیم‌های بهداشتی شبانه روز در این مرزها فعال هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، دکتر رضا منصوری افزود: با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان خوشبختانه تاکنون ابتلای به این بیماری ویروسی در قصرشیرین مشاهده و گزارش نشده است و هم اکنون آموزش های لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری ویروسی نیز در شهرستان از سوی تیم های بهداشتی و با توزیع دفترک ها و تراکت های آموزشی ارایه می شود.

وی اظهار داشت: تنها راه مقابله ارتقای سطح آگاهی مردم و رعایت مراقبت های بهداشتی از سوی افراد است که در این خصوص آموزش های لازم از سوی بهداشت و درمان قصرشیرین با ارسال دفترک های آموزشی به ادارات و مدارس و دستگاه های اجرایی و در بین مراکز نظامی صورت گرفته است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ۵۰ عدد بنر بزرگ با موضوع آموزش مقابله با کرونا ویروس در قصرشیرین نصب شده و نیاز است مردم با رعایت مسایل بهداشتی وزارت بهداشت و درمان را برای مقابله با شیوع این بیماری ویروسی همکاری کنند.

منصوری گفت: مرزهای خسروی و پرویزخان تحت کنترل است و به صورت شبانه روزی مسافران، رانندگان و افرادی که از مرزها وارد کشور می شوند در ابتدای ورود به مرز در قرنطینه های بهداشتی مرزی به لحاظ تب و بیماری های ویروسی بررسی و پیگیری می شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مردم ضرورتی ندارد فعلا از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک تنها  برای پرستاران و پرسنل مراکز درمانی ضرورت دارد که با بیماران در تماس هستند.

 وی از مردم خواست درصورت ابتلا به بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا در منزل مانده و تا بهبودی کامل استراحت کنند و درصورت تشدید بیماری به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کنند.

 وی از اختصاص فضای بخش پشتیببان بیمارستان ابوالفضل (ع) قصرشیرین با امکانات آی سی یو برای ارایه خدمات درمانی به بیمارانی که مشکوک به علایم کرونا باشند، خبرداد و گفت: تاکنون مورد مشکوک به داشتن علایم تنفسی و یا تب در مرزها مشاهده نشده ضمن اینکه علایم بیماری کرونا نیز مشابه آنفلوآنزا و همراه با تب، علایم تنفسی و درد و کوفتگی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: در این رابطه بیمارستان شهرستان و مراکز درمانی در حالت آماده باش هستند و مردم نیز از دست دادن و روبوسی کردن و حضور در فضاهای بسته خودداری کنند و دست های خود را مرتب با آب و صابون شست و شو دهند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.