| کد خبر: 190665 |

100 پروژه بزرگ "شهری" کرمانشاه چشم به‌راه سرمایه‌گذاران

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری کرمانشاه از احصاء و آماده سازی ۱۰۰ پروژه بزرگ شهری جهت ورود سرمایه گذاران خبر داد.

تین نیوز

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری کرمانشاه از احصاء و آماده سازی ۱۰۰ پروژه بزرگ شهری جهت ورود سرمایه گذاران خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، وحید شامبیاتی در همایش اقتصاد شهری و تالار مذاکرات سرمایه گذاری در شهر کرمانشاه که امروز (۲۹ خرداد) با حضور جمعی از مسئولان و سرمایه‌گذاران در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به احصا فرصت‌های سرمایه گذاری شهر کرمانشاه در هفت محور، گفت: این محورها شامل گردشگری، تجاری و بازرگانی، فرهنگی، هنری و ورزشی، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، پسماند شهری، بازآفرینی شهری و حوزه فناوری اطلاعات و آی‌تی است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ پروژه سرمایه گذاری در این هفت محور احصاء شده که از جمله مهمترین آن مرکز تجارت جهانی غرب کشور است. این پروژه قرار است در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث شود که دو هکتار آن مجموعه تجاری و بازرگانی و سه هکتار دیگر مجموعه گردشگری، خدماتی و رفاهی خواهد بود.

شامبیاتی از باغ راه غرب کشور در مساحت ۳۰ هکتار به عنوان پروژه مهم دیگر شهری نام برد و افزود: در این باغ راه هتل‌ها و کلبه‌های اقامتی احداث خواهد شد.

وی از پروژه مجموعه گردشگری فرهنگی پارک شیرین به عنوان دیگر پروژه مهم سرمایه‌گذاری شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود این پروژه قرار است در زمینی به مساحت ۶.۶ هکتار احداث شود و ساخت مجموعه‌هایی مانند هتل، رستوران، و… در آن در نظر گرفته شده است.

شامبیاتی از تله کابین به عنوان دیگر پروژه مهم سرمایه‌گذاری شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: این پروژه اولویت اصلی مدیریت شهری برای اجرا است. طول مسیر تله کابین ۱۵۵۰ متر خواهد بود و سایت آن در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار احداث خواهد شد.

این مسئول اعتبار لازم برای احداث این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرداری عملیات اجرایی این پروژه را آغاز خواهد کرد و در هر مرحله از کار آماده واگذاری پروژه به بخش خصوصی خواهد بود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری کرمانشاه همچنین از دریاچه مصنوعی چم بشیر به عنوان دیگر پروژه مهم شهری یاد کرد و افزود: این دریاچه در مساحت هفت هکتار احداث خواهد شد و در کنار آن رستوران‌ها و خدمات پذیرایی نیز دیده شده است.

شامبیاتی ساختمان گل نیلوفر را نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهر کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این ساختمان نماد شهر کرمانشاه خواهد بود و قرار است به عنوان مرکز بین المللی فرهنگی هنری و نیز به عنوان تالار شهری کرمانشاه فعالیت کند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.