| کد خبر: 222978 |

تردد خودروها در جاده‌های کردستان ۳۹ درصد کاهش یافت

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول تا هفتم آذر)، رفت و آمد خودروها در جاده‌های این استان ۳۹ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در هفته اول اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد (اول تا هفتم آذر)، رفت و آمد خودروها در جاده‌های این استان ۳۹ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دانش زندی اظهار داشت: در این مدت و همزمان با آغاز طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت تردد مسافران به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در این استان یک میلیون و ۶۸ هزار و ۹۹۰ مورد تردد ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته از ۳۹ درصد کاهش برخوردار است.

وی اضافه کرد: رفت و آمد وسایل نقلیه سنگین در این مدت ۲۶ درصد ترددهای در جاده‌های استان را به خود اختصاص داد که شامل ۲۱۰ هزار دستگاه بود البته در تردد این وسایل نیز به نسبت ۲۳۵ هزار دستگاه مدت مشابه سال گذشته،  ۱۱ درصد کاهش داشته‌ایم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: در این مدت به نسبت مدت مشابه سال گذشته آمار ورودی خودروها به کردستان با کاهش ۳۸ درصدی به ۱۶۶ هزار و مورد و خروجی از استان با ۳۹ درصد کاهش به ۱۷۰ هزار مورد رسید.

زندی یادآور شد: همچنین متوسط تردد در جاده‌های ارتباطی بین شهری این استان در هفته اول آذر سال گذشته ۱۶۱ هزار دستگاه بود که امسال در همین ایام این آمار با ۳۱ درصد کاهش به ۱۱۱ هزار دستگاه رسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح جامع اعمال محدویت‌های پویا ستاد ملی کرونا، از روز شنبه یکم آذر با ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی به شهرهای نارنجی و قرمز از نظر وضعیت شیوع ابتلا به ویروس کرونا به مرحله اجرا در آمده و تا ۱۴ آذر ادامه دارد.

هم اکنون چهار شهرستان استان شامل سنندج، کامیاران، مریوان و قروه در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان استان شامل سروآباد، دیواندره، سقز، بیجار، دهگلان و بانه نیز در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

در تمام شهرستان‌های استان در ۲ هفته اول آذر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار تعطیل است و در شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه ادارات خدماتی با ۵۰ درصد و سایر اداره‌ها با حداق نیرو طبق نظر مدیران دستگاه‌ها و بقیه به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

فعالیت دستگاه‌های خدماتی با ۷۰ درصد در شهرهای وضعیت نارنجی شامل سقز، بانه، سروآباد، بیجار و دیواندره و سایر اداره‌ها با ۵۰ درصد نیرو و بقیه به صورت دورکاری کار می‌کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر یکشنبه نهم آذر در مجموع ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۸۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده و ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند که ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر بهبود یافته اند.

در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ظهر یکشنبه نهم آذر ۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کردستان شناسایی شده و ۱۲ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند تا تعداد جانباختگان کرونا از اسفندماه پارسال تاکنون به ۹۲۴ نفر برسد.

در حال حاضر ۵۱۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱۸ نفر در سنندج، ۳۴ نفر در سقز، ۴۵ نفر در مریوان، ۳۱ نفر در قروه، ۲۸ نفر در کامیاران، ۲۵ نفر در بانه، ۱۴ نفر در بیجار، ۱۳ نفر در دیواندره، ۴ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه ۹۶ نفر از بیماران کرونایی بدلیل وخامت حال در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.