| کد خبر: 255193 |

دکتر رضا نیازمند روایت می کند؛

◄ بدترین خاطره از دوران وزارت اقتصاد

برادران فولادی با استفاده از رابطه با دربار باتری‌ سازی ارتش را خریده بودند. باتری نصیرپور بازار را گرفته بود، هم جنس بهتر داشت و هم ارزان‌ تر می‌ فروخت.

تین نیوز

رضا نیازمند از پایه گذاران سازمان مدیریت صنعتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود. وی فردی کارآفرین، صنعت گر و مدیر اجرایی ایرانی بود و مروجان و پایه گذاران توسعه صنعتی در اقتصاد ایران یاد می شود. او همچنین کارخانجات متعدد نساجی و . .. را از ورشکستگی به سود آوری رساند.

در ادامه بخش دیگری از خاطرات او را می خوانیم:

یکی از وارد کنندگانی که با شروع برنامه های ما تصمیم گرفت واردات را کنار بگذارد و سازندگی را شروع کند آقای نصیرپور بود. او وارد کننده اتومبیل ولوو بود. مرد شریفی بود. آمد اجازه ساخت کامیون های ولوو را گرفت. در مرحله اول قسمت باتری سازی خودش را توسعه داده بود و باتری می ساخت و تقریبا بازار را در دست داشت.

برادران فولادی با استفاده از رابطه با دربار باتری سازی ارتش را خریده بودند.

باتری نصیرپور بازار را گرفته بود، هم جنس بهتر داشت و هم ارزان تر می فروخت. فولادی ها به دربار شکایت کردند و چندین مرتبه نامه فرستادند که از کار نصیرپور جلوگیری شود و ما گوش ندادیم تا روزی که عالیخانی مسافرت رفته بود و از دربار به من تلفن کردند که طبق امریه شاه فورا بروم و کارخانه باتری نصیرپور را مهر و موم کنم و کلید آن را قبل از ساعت ۵ بعد از ظهر ببرم خیابان کاخ و بدهم به رئیس گارد شاهنشاهی. من خونم به جوش آمده بود. خواستم بروم منزل و دیگر برنگردم، ولی نمی توانستم. چون عالیخانی در مسافرت بود و من نباید محیط را برای او خراب می کردم.

بیشتر بخوانید:

با مدیر کل صنایع (مهندس خسرو شیرزاد) به کارخانه رفتم اول نصیرپور را بوسیدم و بعد اظهار شرمندگی کردم و قضیه را تعریف کردم و گفتم امروز سخت ترین روز زندگی من است اگر راضی به تعطیلی نیستی من یکراست می روم خانه و دیگر به وزارتخانه بر نمی گردم.

نصیر پور با نهایت آقایی و مهربانی فوری کارگران را مرخص کرد و در کارخانه را خودش لاک و مهر کرد و کلید را به من داد. من هم اکنون که این را می گویم موی بر اندامم سیخ شده است. آن قدر خجالت کشیدم که هنوز هم خجل او هستم. ولی او اوضاع را می دانست او را بوسیدم و رفتم کلید را به رئیس گارد شاه دادم و برگشتم اداره .

این هم بخشی از مشکلات کار ما بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.