| کد خبر: 250529 |

◄ یادمان زنده یاد داود مهر اردستانی

زنده یاد اردستانی فارغ التحصیل دانشکده فنی تهران در رشته متالورژی و یک زمان معاون مدیر کل دفتر کنترل کیفیت و نظارت فنی راه آهن بودند و به دلایل ناملایمات در راه آهن در سال ۸۶ از راه آهن رفتند و در سال ۱۴۰۰ به دلیل کرونا دارفانی را وداع گفتند.

تین نیوز

 یکی از پیشکسوتان در حوزه فنی زنده یاد داود مهر اردستانی شاغل در دفتر کنترل کیفیت و نظارت فنی (دفتر مهندسی و نظارت فنی فعلی) بودند که استارت تولید ریل در ذوب آهن اصفهان و پروژه جوش تربیت را پایه گذاری کردند.

به گزارش تین نیوز، زنده یاد اردستانی فارغ التحصیل دانشکده فنی تهران در رشته متالورژی و یک زمان معاون مدیر کل دفتر کنترل کیفیت و نظارت فنی راه آهن بودند و به دلایل ناملایمات در راه آهن در سال ۸۶ از راه آهن رفتند و در سال ۱۴۰۰ به دلیل کرونا دارفانی را وداع گفتند. ایشان ذهن بسیار خلاق و روشنی داشتند به طوریکه در دهه ۷۰ تکنولوزی تولید ریل را با استفاده از تجربیات بریتیش استیل انگلستان (تولید کننده جهانی ریل) برای ذوب آهن اصفهان فراهم نمودند بطوریکه در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی قرار شد تا محموله های ریل مورد نیاز راه آهن از طریق‌ این شرکت تامین شود.

 همچنین در دهه هفتاد با اصلاح دیماند مصرف برق راه آهن هزینه‌ های قابل توجهی صرفه جویی شد به طوریکه آقای کروبی رئیس مجلس وقت ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات راه آهن توصیه‌ای به دولت برای استفاده از تجربیات راه آهن داشتند.

 ایشان با توجه به رشته تخصصی، در دهه ۷۰ پروژه استفاده از پودر ترمیت را برای جوشکاری درز ریل در راه آهن را عملیاتی نمودند.

 ارسال کننده: داود منصوری

تذکر مهم: از افرادی که مرحوم را می شناختند و از سوابق، خدمات و فعالیت های مرحوم اطلاعاتی دارند، دعوت می کنیم مطالب خود را برای درج در صفحه یادمان زنده یاد داود مهر اردستانی برای ما ارسال کنند.

همچنین چنانچه دوستان و علاقمندان مرحوم مطلب یا یادداشتی در مورد شخصیت ایشان دارند، لطفا در قسمت کامنت های این صفحه (صفحه یادمان زنده یاد)، نظرات و یادداشت های خود را بنویسند.

ضمنا چنانچه تصاویری از ایشان در دسترس دارید که می تواند در این صفحه منتشر شود، برای ما ارسال نمایید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.