| کد خبر: 226624 |

طول راه‌های چهارمحال و بختیاری بعد از انقلاب ۱۰ برابر شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تحول در حوزه راهسازی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان اعلام کرد و گفت: طول‌ راه‌های استان نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۱۰ برابر شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تحول در حوزه راهسازی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان اعلام کرد و گفت: طول‌ راه‌های استان نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۱۰ برابر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین‌علی مقصودی در این رابطه افزود: در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۸.۵ کیلومتر راه روستایی و ۲۲۰ کیلومتر راه اصلی در استان ایجاد شده بود در حالی که این میزان در حال حاضر به سه هزار و ۷۴۲ کیلومتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع راه‌های استان ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که ۶۵ درصد آن معادل یک هزار و ۵۶۱ کیلومتر آسفالته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع راه‌های استان نیز ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی و ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی است.

مقصودی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگراهی در استان احداث نشده بود، تصریح کرد: این در حالی است که هم اینک ۲۶۹ کیلومتر بزرگراه در استان ایجاد شده و ۱۳۷ کیلومتر دیگر نیز در حال احداث است و در سال آینده ۶۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، محور ارتباطی چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان را از مهمترین محورهای ارتباطی در حال احداث استان برشمرد و گفت: در حالی که این طرح در سال‌های گذشته فرسایشی و زمانبر شده بود اما در سالجاری ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد که ۶۰ میلیارد تومان بیشتر از اعتبار مصوب است.

مقصودی ابراز امیدواری کرد تا با تکمیل ۲ پل در مسیر ارتباطی شهرکرد به بروجن، این قطعه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، اجرای عملیات اتصال به شبکه ریلی کشور را از دیگر اقدامات قابل توجه حوزه راهسازی استان عنوان کرد و گفت: عملیات احداث مسیر ریلی مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر از سال ۹۱ آغاز شد اما تا پایان سال ۹۷ تنها از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده بود.

مقصودی ادامه داد: اما با همت مسوولان و تخصیص اعتبار مناسب به این طرح، در حال حاضر به ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی رسیده است و تا امروز ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات زیرسازی این طرح تا پایان سال آینده به طول می‌انجامد و سپس عملیات ریل‌گذاری آن آغاز می‌شود.

مقصودی، برخورداری استان از فرودگاه را از دیگر تحولات ارتباطی استان در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: فرودگاه بین‌المللی شهرکرد از استانداردهای قابل قبولی برخوردار است و امید می‌رود با توسعه پروازهای این فرودگاه بتوان به نحو مطلوبی از آن بهره‌گیری کرد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.