| کد خبر: 213386 |

اتمام زیرسازی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای انتخاب پیمانکار جهت زیرسازی قطعه اول و سوم پروژه راه‌آهن مبارکه به سفید دشت مناقصه برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری زیرسازی راه‌آهن به اتمام برسد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای انتخاب پیمانکار جهت زیرسازی قطعه اول و سوم پروژه راه‌آهن مبارکه به سفید دشت مناقصه برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری زیرسازی راه‌آهن به اتمام برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی مقصودی ۲۷ خردادماه در نشست مدیران چهارمحال و بختیاری با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه_ شهرکرد به سفیددشت از پروژه‌های اولویت‌دار راه و شهرسازی است، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری جزو چند استانی در کشور است که به شبکه سراسری ریلی متصل نشده است و باید این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه پروژه راه‌آهن حدود ۲۵۰ میلیاردتومان اعتبار مصوب دارد، گفت: در ۳ ماه ابتدایی سال حدود ۲۴۹ میلیارد تومان اعتبار به اجرای این پروژه تخصیص یافت، در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از قطعه دوم زیرسازی انجام شده است و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: برای انتخاب پیمانکار جهت زیرسازی قطعه اول و سوم مناقصه برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری زیرسازی راه‌آهن به اتمام برسد.

مقصودی در خصوص پروژه آزادراه شهرکرد- ناغان به سمت کارون ۴، بیان کرد: توافق‌نامه‌ای با بانک رفاه برای تامین مالی این پروژه انجام شده است و در طول مسیر در حال احداث ۴ خطه و تونل هستیم، اجرای این پروژه دارای اهمیت بالایی است زیرا زیرساخت‌های ما به علت حجم ترافیک در حال آسیب دیدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث ۲ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، عنوان کرد: ۱۱۳۰ واحد اقدام ملی در شهرکرد احداث می‌شود، زمین مورد نیاز برای احداث این واحدها آماده تحویل است که بحث قیمت باید در شورای مسکن مصوب شود.

موزه بزرگ چهارمحال‌وبختیاری تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در ادامه جلسه مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه موزه بزرگ استان تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: تاکنون ۵ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و برای اتمام آن نیازمند ۷ میلیاردتومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص کمپ گردشگری دره‌عشق، توضیح داد: ۷ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است که تکمیل این پروژه نیازمند ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است، این مجموعه می‌تواند موجب اشتغالزایی و رونق در بخش گردشگری شود.

احداث آبگیر پروژه انتقال آب بن به بروجن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

همچنین فتح‌الله صابرپور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب بن به بروجن، اظهار کرد: این پروژه ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود ۲۵۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: احداث آبگیر پروژه انتقال آب بن به بروجن نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، همچنین برای اجرای خطوط فرعی انتقال آب این پروژه به طول ۱۲۵ کیلومتر نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سایت پرتودهی گاما مهم‌ترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری است

در ادامه جلسه مجید نظری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: این پروژه از مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و یکی از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در استان است.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری در بحث صنایع تبدیلی با محوریت پرتودهی گاما اجرایی می‌شود.

نظری با تأکید بر اینکه سایت پرتودهی گاما مهم‌ترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری است، گفت: واحدهایی که در این منطقه مستقر شوند از معافیت مالیاتی و گمرکی برخوردار می‌شوند و می‌توانند از شبکه ریلی که در جوار این منطقه عبور می‌کند برخوردار شوند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: دیوارکشی منطقه ویژه اقتصادی انجام شده و حفر یک حلقه چاه نیز در حال انجام است.

در پایان جلسه بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد با بیان اینکه چند طرح برای اجرا با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا پیشنهاد داده شده است، اظهار کرد: طرح امام جواد برای احداث بوستان و مکان‌های ورزشی در مناطق محروم شهر شهرکرد، احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد، احداث مجموعه بزرگ فرهنگی، آموزشی و ورزشی سردار سلیمانی، طرح تکمیل مجتمع پزشکی سلامت شهرداری، طرح احداث کمربندی جنوب شهر و احداث زیرگذر و روگذر طالقانی و میدان معلم بخشی از این پروژه‌ها است.

وی تأکید کرد: درآمدهای شهرداری شهرکرد محدود است و برای اجرای پروژه‌های بزرگ صنعت خاصی برای سرمایه‌گذاری نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.