| کد خبر: 211441 |

کرونا در بسیاری از مناطق کشور به فاز مهار رسید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی کرونا در اکثر مناطق کشور از فاز مدیریت خارج شده و به فاز کنترل رسیده و در بسیاری از مناطق به فاز مهار رسیده اما از مردم می خواهیم پروتکل‌های مراسم شب‌های قدر را رعایت کنند.

تین نیوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی کرونا در اکثر مناطق کشور از فاز مدیریت خارج شده و به فاز کنترل رسیده و در بسیاری از مناطق به فاز مهار رسیده اما از مردم می خواهیم پروتکل‌های مراسم شب‌های قدر را رعایت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه افزود: در کل کشور وضعیت مطلوب تری رسیدیم. روزهای اول اعلام کردم سه فاز داریم، فاز مدیریت بیماری، بعد از آن فاز کنترل و بعد از آن فاز مهار بیماری، خوشبختانه در خیلی جاهای کشور از فاز مدیریت به فاز کنترل رسیدیم و خیلی جاها به فاز مهار رسیدیم که به کمک همه مردم و دستگاههای همکار به این موفقیت رسیدیم.

وی  گفت: خواهش من از مردم این است که واقعا رعایت کنند در برخی استانها که یک مقدار فاصله گذاریی اجتماعی رعایت نشد و مردم فکر کردند، همه چیز عادی است، ضرر می کنیم بزرگترین خطای استراتژیک این است که فکر کنیم کرونا جمع و وضعیت تمام شده است. هر لحظه ممکن است به شرایط بد برگردیم و این برای ما پدیده خطرناک و مهلکی است که این افتخار بزرگ را فدای بی خیالی می کند.

نمکی افزود: پیرو توصیه مقام معظم رهبری و دغدغه ای که ایشان مطرح کردند که اگر می شود و راهی هست با پروتکل های سخت تری در مساجد را در شبهای قدر بر روی مومنان باز کنیم. البته ایشان همواره از مصوبات ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل ها حمایت کرده اند و  از طرف ایشان تحت هیچ فشاری در هیچ عرصه ای قرار نگرفتیم. ایشان فرمودند اگر می شود و اگر راهی است و اگر پروتکل ها اجازه می دهد، این کار انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: بعد از فرمایش ایشان با همکاران جلسه گذاشتیم و جمع بندی تازه ای انجام شد تا در شبهای قدر را با رعایت پروتکل های حداکثری بین ساعت ۱۲ شب تا دو بامداد، مراسم احیای شبهای قدر را با حضور مومنان داشته باشیم و تردید نداریم همان طور که مرحمت ویژه الهی ما را در مهار بیماری کمک کرد، قطعا دعای مومنان در مهار بیشتری بیماری همراه ما خواهد بود.

نمکی افزود: البته شروطی گذاشیم و از مردم خواهش می کنیم رعایت کنند و  پایبند باشند که خدای نکرده هر گونه تنش و افزایش بیماری به حساب تصمیم بنده و همکاران من گذاشته نشود. مطمئن هستیم مردم بیشتر از همیشه رعایت می کنند.

وی ادامه داد: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و بچه‌ها به این مراسم نروند، افرادی که به مراسم شب قدر می روند حتما ماسک و دستکش داشته باشند، مهر و سجاده و قرآن را از خانه ببرند، اولویت برگزاری این مراسم در فضاهای باز است و به خصوص در مساجدی که جا کم هست مراسم را بیرون برگزار کنند.

وزیر بهداشت گفت: اگر مساجدی با حضور مداحان خوش صوت شلوغ می شود، مراسم در فضاهای بزرگتر مثل ورزشگاهها برگزار شود تا مشکلی از نظر فضا نداشته باشیم و مواردی که از طرف همکاران من به رسانه ها اعلام می شود از مردم می‌خواهیم مو به مو اجرا کنند تا این شب‌ها را با کمترین خطر و بیشترین قرب مومنان طی کنیم.

نمکی افزود: درباره آستان‌های مقدس به این جمع بندی رسیدیم که فعلا باز نشوند. اگر چه آقای مروی از آستان مقدس حضرت امام رضا(ع)، آقای ری شهری از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، جناب دستعیب از آستان مقدس شاهچراغ و آقای سعیدی از آستان مقدس حضرت معصومه (س) مرتبط در تماس بودند و می خواستند هر چه زودتر در این صحن ها باز شود اما هنوز در نگاه کارشناسی به این جمع بندی نرسیدیم نگرانی ما از فوج عشاق اهل بیت و مسارفران است که بعد از مدتها سفر می کنند و با ذوق و شوق زیارت، تراکم ایجاد کنند و برای ما و خودشان زحمت را مضاعف کنند.

وزیر بهداشت گفت: در مورد آستان‌های مقدس چهارشنبه دوباره جلسه داریم و امیدواریم در فضای مناسب تر در این آستانهای مقدس را به روی مشتاقان باز کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.