| کد خبر: 115016 |

دولت جلوی اجرای این قراردادها را بگیرد

تین‌نیوز| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، انعقاد قرارداد واردات اتوبوس با شرکت‌های خودروساز خارجی را نقطه ننگینی در عملکرد وزارت صنعت دانست و گفت: دولت باید جلوی اجرای این قراردادها را بگیرد.
 
نادر قاضی‌پور درباره قرارداد ایران با خودروسازان خارجی در بحث واردات اتوبوس اظهار کرد: متأسفانه دولت در این حوزه، یک اشتباه بزرگ انجام داده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۶۳، حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس از شرکت ایران خودرو به شانگهای چین ارسال شد و حمل‌ونقل شهری شانگهای را راه‌اندازی کردند.
قاضی‌پور با تأکید بر اینکه امروز در شانگهای مترو و قطار با سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت از فرودگاه به شهر می‌آید، اضافه کرد: تلفن همراه هم در این مسیر قطع نمی‌شود و مشکل آنتن دهی هم وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما جای ترقی می‌خواهیم بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دیگر اتوبوس وارد کنیم، افزود: انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز خارجی، نقطه ننگینی در عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم است. دولت باید جلوی اجرای این قراردادها را بگیرد.

قاضی‌پور تأکید کرد: امروز در داخل کشور اتوبوس تولید می‌شود و این توانمندی در بدنه تولید ملی به‌وضوح به چشم می‌خورد و این توانایی را داریم که حتی صادرات اتوبوس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران باید صادرکننده اتوبوس باشد؛ نه واردکننده، تصریح کرد: ایران توانمندی صادرات در این حوزه را دارد؛ نه اینکه محل واردات اتوبوس‌های خارجی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اقدام دولت را محکوم می‌کنیم و نتیجه این کار، افزایش درصد بیکاری و بالا رفتن شمار کارگران بیکاران بوده، سرمایه ایرانی به خارج از کشور رفته و تولید داخلی در این حوزه قطع می‌شود و این امر مغایر با اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، گروه صنعتی «گاز» روسیه یادداشت تفاهم صادرات 900 دستگاه اتوبوس لیاز را با مقام‌های شهرداری چهار شهر ایران امضا کرد.

بر اساس اعلام این شرکت، زمان تحویل اتوبوس‌های روسی به شهرهای تبریز، کرج، ارومیه و قم سال 2017 اعلام شده است.

معاون نخست وزیر بلاروس نیز از برنامه این کشور برای صادرات اتوبوس برقی به ایران خبر داده بود.

این یادداشت تفاهم در حالی امضا شده که ایران دارای تولیدکنندگانی از برندهای معروف اتوبوس است؛ استان سمنان نیز در زمره تولیدکنندگان اتوبوس قرار دارد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.