| کد خبر: 204543 |

◄ پوشش زنده: زلزله نسبتاً شدیدی استان فارس را لرزاند

تین نیوز

زلزله ۵/4 ریشتری ۴۵ کیلومتری غرب استان فارس حوالی خانه زنیان را به شدت لرزاند. گفته می‌شود که این زلزله در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده است.

به گزارش تین نیوز، شدت این زمین لرزه که ساعت ١۶:۵۸ رخ داده، در بخشهای مرکزی و غرب استان فارس بیشتر احساس شده است و شدت  زلزله به حدی بوده که ترس شهروندان را به دنبال داشته است.

ساعت 17:22: اعزام ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه

امدادونجات هلال‌احمر اعلام کرد: ساعت ١۶:۵۸ امروز زلزله‌ای با قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ٧ کیلومتری استان فارس- حوالی خانه زنیان ٣٧ کیلومتری بالاده را لرزاند که بلافاصله ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر جهت بررسی اولیه اعزام شدند.

ساعت 17:52: خسارات اولیه

سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر می‌گوید: بررسی های اولیه تا شعاع ۱۵ کیلومتری مرکز  زلزله فارس از خسارات مختصری حکایت دارد.

ساعت 18:00: نخستین تصاویر از زمین‌لرزه 5.4 ریشتری فارس

photo_2020-01-27_17-59-29 (2)

photo_2020-01-27_17-59-29

ساعت 18:04: وقوع 3 پس لرزه 3.5 ریشتری

زلزله ای به بزرگی ۳.۵ استان فارس - حوالی خانه زنیان را دوباره لرزاند. منابع محلی می‌گویند پس از زلزله ۵.۴ ریشتری خانه زنیان سه زمین لرزه دیگر نیز این منطقه را لرزانده است.

ساعت 18:50: زمین لرزه خسارت جانی نداشت

رئیس اورژانس فارس گفت: زمین لرزه خانه زنیان هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته است و فقط این زلزله در حد شکستگی شیشه ها و ترک خوردگی دیوارهای منازل در روستای آرندی خانه زنیان بوده است.

ساعت 19:00: نخستین فیلمی که از زلزله فارس منتشر شده است

ساعت: 19:10 : زلزله خسارت جانی نداشته است

مدیرکل مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که هیچ تلفات جانی بر اثر وقوع زمین لرزه عصر امروز شیراز در خانه زنیان گزارش نشده است.

دکتر محمدجواد مرادیان در گفت و گو با ایسنا افزود: گزارش تیم‌های ارزیاب اورژانس اعزامی به منطقه وقوع زمین لرزه در خانه زنیان، حاکی است که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی حادث نشده است.

مرادیان با بیان اینکه ارزیابان در دو روستای پراشکفت و آرندی منطقه خانه زنیان، منازل را خانه به خانه رصد کرده‌اند، گفت: در برخی از منازل ترک خوردگی دیوارها و آسیب‌هایی مشاهده شده که نیازمند ارزیابی دقیق فنی است.

مدیرکل اورژانس فارس خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هیچ گونه مصدومیتی اعلام نشده است، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات احتمالی در منطقه مستقر است.

مرادی با بیان اینکه تماس‌های زیادی از سوی شهروندان در خصوص اینکه آیا باز هم شاهد وقوع زمین لرزه خواهیم بود، با مرکز اورژانس گرفته شده است، گفت: علم هنوز به حدی پیشرفت نکرده که بتوان زمین لرزه را به شکل دقیق پیش بینی کرد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد که امشب را در کنار پنجره‌ها، زیر لوستر و در نقاطی که آویز یا قاب به دیوار متصل است نخوابند.

وی همچنین توصیه کرد که وضعیت اتصالات بخاری و وسایل گرمایشی را حتما چک کنند و از درستی عملکرد آنها اطمینان حاصل کنند.

ساعت 20:00: آسیب به 37 روستا

گزارش ها حاکی است ۳۷ روستا در زلزله ۵.۴ ریشتری استان فارس آسیب دیدند و تاکنون ۳ نفر مصدوم شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.