| کد خبر: 267816 |

◄ نوسازی ناوگان ریلی از طریق واردات

ناوگان ریلی از طریق واردات نوسازی می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد نوسازی ناوگان ریلی از طریق واردات آن صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش ۲۷ آذر در نمایشگاه حمل و نقل گفت:  در بخش ریلی هر چه توان داریم برای نوسازی لوکوموتیو به کار بسته ایم تا در اولویت قرار گیرد.

وی اف‍زود: البته به دنبال توسعه واگن مسافری و نوسازی ناوگان از طریق واردات با اخذ مجوز از سران قوا هستیم. همچنین در حال توافق به شرکت های صاحبان بار هستیم که سرمایه گذاری و حمل بار به خود شرکت ها واگذار شود که در حوزه کشنده و لوکوموتیو و  توسعه خطوط مشارکت داشته باشند.

بذرپاش یادآور شد: در نظر داریم از طریق پروژه دوخطه کردن شبکه ریلی در مناطق بافق به زرین شهر و سایر بخش ها مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: راه آهن چابهار-زاهدان نیز در حال پیگیری است تا سال آینده به بهره برداری برسد. همچنین سال آینده قرارداد پروژه ساخت راه آهن رشت- آستارا منعقد می شود. صدور خدمات فنی مهندسی به  ارمنستان و ترکمنستان به امضا رسیده است و  سال آینده مراحل پیشرفت های کریدوری را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: اینکه ۳۳ درصد ترانزیت رشد کرده و یک رکورد ۸.۵ میلیون تنی را زده است نشان می دهد در فرایند تسهیل قدری موفق شده ایم.

او تاکیکرد: در تلاش هستیم با اقدامات نرم افزاری مانند بارنامه و حذف تعرفه های ترجیحی و کاهش آن، افزایش مبادلات و حجم بار را افزایش دهیم. برنامه در دولت مشخص است و منابعی که در مسیر می توانیم بیاوریم در شاهراه کریدورهای شرقی و غربی و شمالی جنوبی تعریف می شود.

وی با اشاره جزییات توافقات ایران و روسیه و آغاز همکاری با عربستان اظهار کرد: در سفری که به روسیه داشتیم اتفاقات خوبی رخ داد.  در توافق راه آهن رشت آستارا ابهاماتی وجود داشت که جمع بندی خوبی با حضور رییس جمهور روسیه مطرح شد. همچنین تعرفه های ترجیحی و شرکت حمل و نقل مشترک، توافقات حمل و نقل هوایی با روسیه، مسیر تردد از شمال به جنوب و کاهش زمان حمل در قالب یک پیمان چند جانبه با کشورهای حاضر در مسیر ایران، مورد بررسی قرار گرفت.

بذرپاش با اشاره به ساخت و توسعه قطار سریع السیر گفت: قطار برقی تهران مشهد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ما به فناوری قطار پر سرعت نیاز داریم تا فناوری پایه حمل و نقل ریلی کشور تغییر کند زیرا در آن صورت می توانیم عملیات اجرایی چند هزار کیلومتر قطار پر سرعت در کشور را اجرا کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.