| کد خبر: 267560 |

◄ وعده جدید در مورد بهره برداری از راه آهن چابهار زاهدان

وزیر راه و شهرسازی وعده داد راه آهن چابهار زاهدان در سال آینده تکمیل و بهره برداری شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد با تلاش این وزارتخانه، قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری سیستان و بلوچستان، راه آهن چابهار زاهدان در سال آینده تکمیل و بهره برداری شود.

به گزارش تین نیوز،  مهرداد بذرپاش پنجم دی ماه و در حاشیه سفر به استان سیستان و بلوچستان به عملیات اجرایی راه آهن چابهار زاهدان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم‌الانبیا و استانداری سیستان بلوچستان این است که پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد و کل مسیر زیر بار عبور قطار قرار گیرد. خوشبختانه منابع مورد نیاز تأمین شده‌است و یکی از اهداف سفر امروز بازدید از این پروژه و رفع کسری‌های این پروژه است.

به گفته بذرپاش حدود ۸۳۰ کیلومتر از کریدور شمال جنوب در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی بیان کرد: قطعه چابهار به زاهدان حدود ۶۳۰ کیلومتر است. قطعه زاهدان به خاش به بهره برداری رسیده است و کل ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل قطعه خاش به چابهار به کار گرفته شده‌است.

بذرپاش با اشاره به اتمام عملیات حفاری تونل‌های راه آهن چابهار خاش نیز گفت: بعد از پایان عملیات لاینینگ برخی از تونل‌ها، با توجه به زیرسازی خط، در روزهای آینده عملیات ریل‌گذاری به طول ۲۰۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به اهمیت بنادر واقع در استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره و تصریح‌ کرد: با تکمیل راه آهن چابهار زاهدان، ارزش بندر شهید بهشتی دو چندان می‌شود. در همین راستا برنامه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی ارائه شده‌است که در شرف دستیابی به قرارداد نهایی هستیم و از طرفی نهادهای مختلف داخلی نیز از سرمایه‌گذاری در این بندر استقبال کرده‌اند.

بذرپاش افزود: در خصوص فاز دو بندر شهید بهشتی نیز پیشنهادات سرمایه‌گذاری خوبی از بانک‌‌ها و سایر نهادها ارائه شده‌است که در خصوص آن نیز تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود تا فاز دوم هم به زنجیره بنادر کشور اضافه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 1

    این وعده غیر ممکن هست

  • ناشناس 1 1

    عادت کردیم که گفتار درمانی و وعده های نشدنی