| کد خبر: 267553 |

◄ بهره برداری از فاز یک طرح توسعه فرودگاه امام خمینی به سال آینده می رسد؟

فاز طرح توسعه فرودگاه امام خمینی اسفند ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی وعده داد فاز طرح یک توسعه فرودگاه امام خمینی اسفند ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش این وعده را چهارم آذر ماه امسال در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز دوم شهر فرودگاهی امام بیان کرد و گفت:  فاز دوم فرودگاه امام خمینی (ره)  بزرگترین پروژه هوایی بعد از انقلاب است.

وی افزود: این پروژه در کریدور شمال جنوب نیز قرار دارد و اگر دقیق تصمیم گرفته شود و تسلیم جوسازی ها نشویم، خواهیم دید که شاهراه اصلی شمال و جنوب، شرق و غرب، ثروت ملی را به اندازه فروش نفت افزایش خواهد داد و امنیت و آرامش را به همراه خواهد داشت. 

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از همه شرکت های هواپیمایی دعوت می کنیم از فرودگاه امام و منطقه آزاد آن که کلان پروژه ۴۱۰ هزار متر مربعی با سرمایه گذاری بیش از ۲.۵ میلیارد یورو و عملیات اجرایی آن آغاز شده است حضور یابند و از فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده استفاده بهینه کنند. 

به گفته وی ظرفیت ترمینال فاز یک ۶ میلیون مسافر  است که تا سال آینده به ظرفیت تردد سالانه ۱۰ میلیون مسافر خواهد رسید.

بذرپاش تاکید کرد: همچنین ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون مسافر  روز به روز در حال توسعه است و شاهد خدمات رسانی آن  به زوار عتبات عالیات بوده ایم که تا پایان سال آینده  به ۱۰ میلیون نفر می رسد .

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با تکمیل فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی ظرفیت جابه جایی مسافر به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.

بذرپاش با تاکید مجدد بر این که  توسعه فرودگاه امام بزرگترین طرح توسعه ای پس از انقلاب است،گفت: فاز یک طرح توسعه شهر فرودگاهی امام اسفند ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که نیازمند سرمایه ۵۰۰ میلیون یورویی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی افشار 0 0

    جناب وزیر چگونه مدعی میشود که در یک سال ظرفیت ترمینال یک از 6 میلیون به 10 میلیون مسافر خواهد رسید؟ در کجای دنیا و در کدام فرودگاهها و در چه کشورهایی چنین رشدی مشاهد شده که در ایران شاهد آن باشیم که با مشکلات عمده ای روبروست که هیچ کشوری تا کنون تجربه آنرا نداشته نداشته است.

    • رضاییان 0 0

      چرا فرودگاه قطر تجربه 45 میلیون به 55 میلیون رو از سال 2020 تا 2022 رو داشته. البته قطر قابل قیاس با ایران که چه عرض کن با جهان نیست هم بهترین ایرلاین جهان رو دارا هست هم بهترین فرودگاه خاورمیانه را.