| کد خبر: 266459 |

مرور وعده های مسئولان؛

◄ کمتر از 20 روز تا بهره برداری از راه آهن رشت کاسپین

راه آهن رشت کاسپین یکی از اولویت های اجرایی و در واقع آخرین بخش از مسیر ریلی دریا به دریای کشور است که در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه بهره برداری می شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور وعده داد: راه آهن رشت کاسپین در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی 18 بهمن ماه امسال در بازدید از پروژه راه آهن رشت کاسپین با بیان این مطلب گفت: راه آهن رشت کاسپین یکی از اولویت های اجرایی و در واقع آخرین بخش از مسیر ریلی دریا به دریای کشور است که در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد و در اسفند ماه بهره برداری می شود.

وی طول مسیر راه آهن رشت کاسپین را ۳۷ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: احداث ۱۸ دستگاه تقاطع و پل بزرگ و ۲۴۳ آبرو در این مسیر کوتاه یکی از اقدامات قابل توجه در توسعه زیرساخت های ریلی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی راه آهن رشت کاسپین ادامه داد: با توجه به زمین های کشاورزی اطراف و تملک اراضی مسیر از یک سوء و لجنی و آبدار بودن زمین های مسیر ساخت راه آهن از سویی دیگر،  این خط ریلی یکی از سخت ترین پروژه های راه سازی کشور محسوب می شود.

خادمی تامین مصالح در پروژه های راهسازی استان گیلان را با توجه به نبود معادن قرضه بسیار سخت دانست و ادامه داد: نبود مصالح زیرسازی و روسازی، شرایط جوی منطقه، عدم دسترسی آسان به محل پروژه و تامین مالی به موقع مهمترین موضوعاتی است که ساخت راه آهن رشت کاسپین را با مشکل رو به رو کرده بود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای ساخت راه آهن رشت کاسپین را ۲ هزار میلیارد تومان و ارزش روز آن را بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.