| کد خبر: 245887 |

◄ تشکیل کمیته ویژه در راه آهن/ شتاب در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر

در نشست هم اندیشی مدیرعامل راه آهن با جمعی از تولیدکنندگان حوزه ریلی بر تشکیل کمیته ویژه در راه آهن جهت شتاب بخشی به روند اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید شد.

تین نیوز
 در نشست هم اندیشی مدیرعامل راه آهن با جمعی از تولیدکنندگان حوزه ریلی بر تشکیل کمیته ویژه در راه آهن جهت شتاب بخشی به روند اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید شد.

به گزارش تین نیوز، نشست هم اندیشی اعضای انجمن‌ صنفی کارفرمایی، تولید کنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی با مدیرعامل راه آهن تیرماه امسال  ایران برگزار شد و طی آن، مقرر شد تا کمیته ویژه در راه آهن به منظور شتاب بخشی به روند اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، با هدف کاهش بوروکراسی و استفاده از تمام ظرفیت‌های آن، تشکیل شود.

بر اساس آن چنان روابط عمومی راه آهن پس از برگزرای این جلسه، منتشر کرده است،  سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن به همراه معاونان و مدیران ستادی راه آهن، روز ۱۴ تیرماه با روسا و اعضای انجمن‌ صنفی کارفرمایی، تولید کنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی در ساختمان شهدای راه آهن دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

صالحی در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالان صنف و صنعت حوزه حمل و نقل ریلی کشور، با بیان اینکه کار تولید بسیار پر ریسک و طاقت فرسا است و نیاز به حمایت جدی دارد، افزود: ۱۶ مورد از مسایلی را که اعضای حاضر به عنوان دغدغه اصلی مطرح کردند، یادداشت کرده و تمامی آن ها مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی عدم تزریق نقدینگی به صنعت حمل و نقل ریلی را یکی از عمده‌ترین مشکلات این صنعت دانست و خاطرنشان کرد: در این حوزه، نظامات درست زنجیره ارزش و تامین به درستی بنیان نشده اند.

وی با بیان اینکه با یکپارچگی و هم اندیشی می توان صنعت حمل و نقل کشور را توسعه داد، عنوان کرد: ما باید پله به پله و با سرعت و با همکاری یکدیگر پیش برویم. متاسفانه حجم نابسامانی‌ ها زیاد است. در چنین شرایطی باید دست در دست یکدیگر دهیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

صالحی تاکید کرد: توسعه با حرف نمی شود بلکه باید به آن عمل کرد. ما باید با تشریک مساعی یکدیگر به نقطه تعادل برسیم. برای رسیدن به تعادل بایستی منافع آن کسی که قطعه تولید می کند، آن کسی که ناوگان می سازد و در نهایت آنچه مردم می خواهند و مورد انتظارشان است، تامین شود.

مدیر عامل راه آهن اظهار کرد: معتقدم که اگر یک دست شویم و بتوانیم یک یا دو گام برداریم؛ آنگاه خواهیم توانست از بازخورد خوب آن، گام های بعدی را نیز یک به یک برداریم.

وی تاکید کرد: به همین منظور در گام اول، کمیته ویژه جهت شتاب بخشی و سرعت دادن به روند اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، در راه آهن تشکیل می شود. در این کمیته تصمیماتی جهت کاهش بوروکراسی و استفاده از تمامی ظرفیت های ماده ۱۲ اتخاذ خواهد شد.

 صالحی خاطرنشان کرد: همچنین در این کمیته، دانش بنیان بودن شرکت های ریلی نیز پیگیری خواهد شد و تلاش خواهیم کرد فهرست کالاها و خدمات دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اصلاح و بروزرسانی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.