| کد خبر: 244264 |

راهکار رونق پروازها در فرودگاه بجنورد چیست؟

فرودگاه شهدای بجنورد با وجود اینکه از نظر زیر ساخت‌ها و امکانات به گفته مسوولان استانی هیچ‌گونه کمبودی ندارد اما تنها یک مسیر پروازی دارد که استمرار برقراری پروازها در این فرودگاه نیازمند حمایت دولت از ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران است.

تین نیوز

فرودگاه شهدای بجنورد با وجود اینکه از نظر زیر ساخت‌ها و امکانات به گفته مسوولان استانی هیچ‌گونه کمبودی ندارد اما تنها یک مسیر پروازی دارد که استمرار برقراری پروازها در این فرودگاه نیازمند حمایت دولت از ایرلاین‌ها و سرمایه‌گذاران است.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرودگاه بجنورد به جز تهران هیچ مسیر پروازی دیگری ندارد و مردم خواستار افزایش پرواز به مقاصد مختلف کشور از جمله کیش، عسلویه و حتی عتبات عالیات هستند.

استان خراسان شمالی در حال حاضر تنها یک فرودگاه فعال در شهر بجنورد دارد و این فرودگاه جزو یکی از فرودگاه‌های با امکانات مناسب در سطح کشور محسوب می‌شود که تعداد پرواز ها در هفته نیز طی سالیان گذشته بسیار متغیر بوده است و حتی به ۱۲ پرواز نیز رسیده بود اما متاسفانه در حال حاضر شرکت های هواپیمایی بیشتر پرواز های این مسیر را لغو می کنند که این امر موجب گلایه شهروندان شده است.

هم اکنون مسوولان و کارشناسان حوزه مرتبط تنها اجبار از سوی دولت را تنها راهکار برای حفظ پرواز های این فرودگاه می دانند تا در کنار خدمات به سایر فرودگاه ها به فرودگاه بجنورد نیز خدمت ارایه دهند.

راهکار رونق پروازها در فرودگاه بجنورد چیست؟

هم اینک استمرار پرواز های این فرودگاه به تدبیر جهادی دولت نیاز دارد که مردم آن را از دولت سیزدهم خواستار هستند.

 با اهتمامی که در دولت سیزدهم و مدیران استان وجود دارد، فرودگاه بجنورد ظرفیتی است که می‌توان از آن برای انتفاع و توسعه متوازن استان به بهترین نحو استفاده کرد.

فرودگاهی که با پدیده جوی پروازها کنسل می شود 

فرودگاه بجنورد دارای شرایط خاص است که به هواپیمای خاص نیز نیاز دارد که هم اکنون به این دو علت بیشتر پرواز ها لغو می شود.

 ناوگان مناسب برای فرودگاه بجنورد وجود ندارد و تنها هواپیمای بی ای ئی و فوکر می تواند در این فرودگاه پرواز داشته باشد که در سطح کشور محدود هستند و اگر حتی یک فروند از نظر فنی سرویس شود برنامه تمامی پرواز ها در فرودگاه های کشور تحت تاثیر قرار می گیرد. 

هر ایرلاینی در این فرودگاه توانایی پرواز و فرود را ندارد،  این فرودگاه خاص است و برای پرواز محدودیتی هایی دارد که باید بپذیریم.

 شرایط خاص این فرودگاه دید بالای پنج کیلومتر است که خلبان باید دید برای فرود داشته باشد.

 یکی دیگر از شرایط این فرودگاه پایه ابر است که تنها هواپیماهای خاص می توانند پرواز داشته باشند هر هواپیمایی قابلیت نشست و برخاست را در این شرایط جوی ندارد، تنها هواپیماهای در رده متوسط و پایین هستند که می توانند عملیات داشته باشند.

شرایط خاص و هواپیمای خاص باید همزمان وجود داشته باشد و حتی دستگاه آیلس نیز کمکی برای نشست و برخاست هواپیما نمی کند.

با تمام این مشکلات اما هر شرکت شاخص ها و محدودیت هایی برای خود در نظر گرفته است که بعضا این امر برای شرکت ها با توجه به هواپیماها متفاوت است، برخی از آنان عملیات را مجوز نمی دهند و یا برای آنان مقرون به صرفه نیست و یا بعضا خلبانان با موانع و مشکلات منطقه آشنا نیست.

 با وجود اینکه بیشتر پرواز های این فرودگاه لغو می شود اما در پرواز های انجام شده ظرفیت صندلی ها پر است که این نشان از استقبال مردم این خطه از ناوگان هوایی است.

به نقل از مسوولان این فرودگاه معمولا تا بیش از ۶۵ درصد ظرفیت پرواز در این فرودگاه تکمیل می شود که اگر پرواز ها هر روزه و مرتب باشد به ظرفیت بالای ۸۵ درصد می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.