| کد خبر: 204638 |

ایرلاین های جهان پروازهای خود به چین را کاهش می‌دهند

در حالی که تقاضا برای سفر به چین به شدت کاهش یافته و شرکت های بین المللی به کارکنان خود در مورد سفر به چین هشدار داده اند شرکت های هوانوردی بین المللی اعلام کردند که برخی پروازها به این کشور را لغو می کنند.

تین نیوز

در حالی که تقاضا برای سفر به چین به شدت کاهش یافته و شرکت های بین المللی به کارکنان خود در مورد سفر به چین هشدار داده اند شرکت های هوانوردی بین المللی اعلام کردند که برخی پروازها به این کشور را لغو می کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رویترز، همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونای چینی و در حالی که تقاضا برای سفر به چین به شدت کاهش یافته و شرکت های بین المللی به کارکنان خود در مورد سفر به چین هشدار داده اند شرکت های هوانوردی بین المللی اعلام کردند که برخی از پروازهای خود به این کشور را لغو می کنند.

ویروس مرگبار کرونا که اواخر سال گذشته میلادی از شهر ووهان در مرکز چین شیوع یافت، تاکنون 132 نفر را کشته و6 هزار نفر را در چین آلوده کرده است.

آمریکا به شهروندان خود هشدار داده که در تصمیم خود برای سفر به چین تجدیدنظر کنند. انگلیس هم به اتباع خود توصیه کرده که از سفر به این کشور خودداری کنند. کره جنوبی هم توصیه مسافرتی در مورد عدم سفر به چین منتشر کرده است.

شرکت فیسبوک اولین شرکت بزرگ آمریکایی است که پس از هشدار دولت این کشور، سفر به چین را ممنوع اعلام کرده و از کارکنان خود خواسته تا سفرهای غیرضروری به چین را متوقف کنند. این شرکت همچنین از کارکنان خود که به چین سفر کرده اند خواسته که از خانه کارهای خود را پیگیری کنند.

شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا هم به دلیل کاهش تعداد مسافر در حال لغو 24 پرواز خود از امریکا به مقصد شهرهای پکن، هنگ کنگ و شانگهای است.

بزرگترین بانک اروپا، اچ اس بی سی تمام کارکنان خود را برای مدت 2 هفته از سفر به هنگ کنگ و تا اطلاع ثانوی از پرواز به چین منع کرده است. این بانک انگلیسی که بیشترین حضور را در میان بانک های خارجی در چین دارد، همچنین از آن دسته از کارکنان خود که اخیر به چین سفر کرده اند خواسته تا به مدت 14 روز خود را در خانه قرنطینه کنند. دوره نهفتگی ویروس کرونا 14 روز است.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هم با وضع تمهیداتی مشابه تلاش کرده که جلوی ابتلای کارکنانش به ویروس کرونا را بگیرد.

در کره جنوبی، شرکت ال جی سفر کارکنان خود به چین را ممنوع کرده و به آن دسته از کارکنان خود که در حال انجام سفرهای کاری به مقصد چین هستند دستور داده در زودترین زمان ممکن به کره جنوبی برگردند.

همچنین در آلمان، شرکت قطعه سازی وباستو که 11 شعبه در چین و از جمله شهر ووهان دارد تمام سفرهای کاری به مبدا و مقصد چین را متوقف کرده است.

شرکت هوندا موتور ژاپن هم به کارمندان خود توصیه کرده که از سفر به چین خودداری کنند. همچنین شرکت نیسان موتور گفته قصد دارد کارکنان ژاپنی خود و خانواده هایشان را توسط یک پرواز چارتری از شهر ووهان چین خارج کند.

علاوه بر شرکت هوانوردی یونایتد، دیگر ایرلاین ها نیز اعلام کرده اند با توجه به کاهش تعداد مسافر در حال برنامه ریزی مجدد پروازهای خود به مقصد شهرهای چین هستند.

شرکت هوانوردی ایرسئول گفته تمام پروازها به چین را متوقف می کند و چاینا ایرلاینز تایوان هم برخی از پروازهای خود به مقصد چین را لغو کرده است.

همچنین شرکت های ایوا ایرویز و ایرکانادا اقدام به لغو برخی از پروازها به مقصد چین کرده اند. شرکت کاتای پاسیفیک ایرویز هنگ کنگ هم گفته ظرفیت پروازی خود به مبدا و مقصد چین را از پایان ماه ژانویه تا پایان ماه مارس به 50 درصد کاهش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.