| کد خبر: 17273 |

◄ کاربران تین نیوز از دلایل مهاجرت خلبانان می‌گویند

تین نیوز | انتشار گزارشی در تین نیوز به نقل از یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان "موج مهاجرت خلبانان ایرانی به ناوگان هوایی ترکیه" که در آن عنوان شده بود بیش از 300 خلبان خطوط هوایی کشورمان بیکارند و برای درآمدن از بیکاری به خطوط هوایی ترکیه و ... می‌پیوندند، اظهار نظرهای گوناگونی را به دنبال داشت.
نظرات کاربران تین نیوز در این مورد را در زیر بخوانید:

1- اولا مهاجرت كاري خلبانان ايراني به ساير نقاط جهان بايد باعث سربلندي ما باشد. ثانیا در زمان خاك خوردن حدود 50 در صد از ناوگان كشور اين و بيكاري اجباري داخلي اين بهترين راه حل براي اقتصاد كشور است.

2- بنده به عنوان یک خلبان که در این کشور  مشغول کارم اگر فرصتی پیدا کنم که بتوانم در خارج از ایران کار کنم قطعا و بدون شک این کار را خواهم کرد به چند دلیل:
1. رفاه بیشتر زندگی
2. حقوق بسیار بیشتر با حداقل 10هزار دلار چیزی حدود 30 میلیون در ماه
3. هواپیماهای مدرن‌تر و ایمنی بیشتر
4. رفاه اجتماعی بیشتر در کشورهای غربی
5. بهداشت (فرار از آلودگی، ریزگرد، پارازیت) 

3- موضوع مهاجرت از موارد قابل توجه است زیرا از یک طرف اشخاص به جهت دستیابی به مشاغلی نیاز به مهاجرت از یک شهر به شهر دیگر و یا از یک کشور به کشور دیگر دارند. چنانچه افرادی با توجه به شرایط شخصی خود تصمیم به مهاجرت گرفتند قابل مذمت نیستند بلکه دولت باید زمینه های مناسب و قانونی آن را فراهم آورد تا به عنوان صادرات خدمات نیروی انسانی تلقی شده و با ساماندهی صحیح و ارتباط با سایر دولت ها اشتغال را برای افراد بیکار ایجاد نماید و از این طریق موجب شناسایی و سربلندی و افتخار کشور را به وجود آورد.
اما از طرف دیگر باید ریشه یابی شود که چرا افراد با سابقه و تجربه فراوان رغبت ادامه فعالیت در شرکت های ایرانی را ندارند و به مهاجرت می‌پردازند و در واقع کشور از نیروی کار متخصص و با تجربه تهی می گردد. یکی از آسیب ها نحوه مدیریت و انتخاب افراد برای مشاغل مدیریتی بدون در نظر گرفتن سوابق و تجربه کاری و ایجاد عدم رضایت در کارشناسان برای ادامه فعالیت و خدای ناکرده برخوردهای غیر اصولی می باشد.
 امید آنکه در این زمینه به تحقیق و تفحص پرداخته و در جهت اصلاح امور حرکت کنیم تا متخصصان با رغبت بیشتر به انجام فعالیت های شغلی خود در کشور و کمک به انجام امور هموطنان خود بپردازند و مردم نیز از خدمات خوب آنها بی نصیب نمانند. 

4- کسب درآمد وقتی معنی پیدا می‌کند که دولت و یا سندیکای خلبانان بر این امر نظارت داشته باشد. نه اینکه شرکت‌های خارجی راسا اقدام و خلبانان را جذب کنند. در همایش برگزار شده که آگهی رسمی در روزنامه جام جم زده بودند قریب به یک سوم خلبانان شرکت‌های هواپیمایی شرکت کردند، موضوعی که تعجب ترکیش ایرلاین را هم به همراه داشت و اذعان کردند در چند کشوری که رفته اند در حد 2 الی 5 خلبان حضور داشته اند. 

5- معلوم نیست انتقال تجربه کی و چه زمانی در صنعت هوانوردی اتفاق خواهد افتاد. اکثر خلبانان یکم های ایرلاین ها جوان شده اند و پیشکسوتان خانه نشین. نگاهی به مدیریت ایرلاین ها و داشتن ایرلان هایی با یک هواپیما نشان می دهد که هدف از حمل ونقل هوایی چیز دیگری است که با روح خلبانان شایسته متفاوت می باشد. 

6- جناب موسوی حق دارند از اساس کل موضوع را حاشا کنند. وقتی جذب خلبان در شرکت هواپیمایی کوچک تحت مدیریت‌شان به کسب درآمد تبدیل شده باید نگران خروج و مهاجرت خلبانان از کشور نباشند. 

7- مهاجرت مهندسان و کادر فنی هم در سارمان هواپیمایی کشوری شروع شده است. افرادی با تجربه فراوان که توسط بیت المال دوره های آموزشی فراوانی دیده اند به خاطر ناکارامدی مدیران و عدم رعایت شایسته سالاری یا مهاجرت کرده اند یا در آستانه مهاجرت هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.