| کد خبر: 162466 |

◄ بوئینگ مسئول دریافت مجوز اوفک و فاینانس قرارداد «آسمان» است

ولی آذرنوش مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در نشست خبری درباره ممنوعیت پرواز هواپیماهای ATR آسمان گفت: اگر سازمان هواپیمایی تشخیص دهد که هواپیماهای ATR و یا سایر هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان به هر دلیلی باید زمین‌گیر شوند و پرواز آن‌ها متوقف شود ما از سیاست‌های سازمان هواپیمایی کاملاً تبعیت می‌کنیم.

تین نیوز

ولی آذرنوش مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در نشست خبری درباره ممنوعیت پرواز هواپیماهای ATR آسمان گفت: اگر سازمان هواپیمایی تشخیص دهد که هواپیماهای ATR و یا سایر هواپیماهای شرکت هواپیمایی آسمان به هر دلیلی باید زمین‌گیر شوند و پرواز آن‌ها متوقف شود ما از سیاست‌های سازمان هواپیمایی کاملاً تبعیت می‌کنیم.

آذرنوش ادامه داد: سازمان هواپیمایی هم از قوانین بین‌المللی ایکائو تبعیت می‌کند و تمام این موضوعات پذیرفته‌شده است.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا درباره قرارداد آسمان با بوئینگ گفت: تا به امروز مشکلی در قرارداد خرید ۳۰+۳۰ فروند هواپیما بین شرکت آسمان و بوئینگ وجود نداشته و این قرارداد به قوت خود باقی‌مانده است.

او ادامه داد: شرکت بوئینگ هم مسئول تأمین فاینانس این قرارداد و هم مسئول پیگیری صدور مجوزهای موردنیاز از اوفک است.

آذروش افزود: البته رئیس‌جمهوری آمریکا یک فرد غیرقابل‌پیش‌بینی است که ثبات در تصمیمات ندارد و به همین دلیل هم امروز مشکلاتی را برای قرارداد بین ایران‌ایر و بوئینگ به وجود آورده است اما قرارداد آسمان با این شرکت همچنان پابرجاست.

او با تأکید بر اینکه مشکلی در این قرارداد و همکاری پیش نمی‌آید گفت: مدل هواپیمایی که قرارداد آن بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسیده است ۷۳۷ مکس است که از پرفروش‌ترین هواپیماهای دنیا محسوب می‌شود به همین دلیل صف انتظار برای تولید آن نسبت به سایر هواپیماها بیشتر است و اگر هم همین‌الان مجوزهای اوفک صادر شود مدت‌زمان طولانی برای تحویل این هواپیماها خواهیم داشت.

او تأکید کرد: پیش‌از صدور مجوز اوفک هیچ پولی به بوئینگ پرداخت نمی‌شود و تاکنون هیچ پولی را بابت این قرارداد پرداخت نکرده‌ایم

آذروش با اشاره به‌ضرورت نوسازی ناوگان هوایی در کشورمان گفت: این حق مردم است که بتوانند از خدمات هوایی مدرن بهره‌مند باشند اما باید توجه داشته باشیم که عمر هواپیما و قطعات آن نسبت به ساعت پرواز تعیین می‌شود؛ بنابراین اینکه حتماً هواپیمای نو وارد ناوگان شود مطرح نیست.

او همچنین درباره اورهال کردن و تعمیر موتور هواپیماهای شرکت آسمان اظهار داشت: اخیراً ۱۲ موتور هواپیما در شرکت آسمان تعمیر و اورهال شد و توانستیم این تعداد موتور هواپیما را احیا کنیم.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا که شرکت هواپیمایی آسمان هم یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ محسوب می‌شود درباره سانحه اخیر هواپیمای تهران–یاسوج اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما روز گذشته پیدا شد و کارشناسان در حال بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هستند. اگر تشخیص داده شود که مراحل بازخوانی جعبه سیاه باید در فرانسه (به‌عنوان شرکت سازنده هواپیماهای ATR) انجام شود نسبت به انتقال جعبه سیاه به این کشور اقدام می‌کنیم.

او تأکید کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان را احیا کنیم و تعداد هواپیماهای فعال این شرکت را از هشت فروند به ۲۸ فروند رسانده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.