| کد خبر: 226856 |

۱۲۹ کیلومتر از جاده‌های آسفالته استان همدان بهسازی شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۱۲۹ کیلومتر از جاده های آسفالته و اصلی استان از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح ارتقای کیفی روکش آسفالت و با هدف بهبود شرایط و ایمنی سفر، بهسازی شده است.

تین نیوز

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: ۱۲۹ کیلومتر از جاده های آسفالته و اصلی استان از ابتدای سال جاری تاکنون با اجرای طرح ارتقای کیفی روکش آسفالت و با هدف بهبود شرایط و ایمنی سفر، بهسازی شده است.

به گزارش تین نیوز، مسعود رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای این طرح همچنان در سطح استان ادامه دارد، افزود: در همین ارتباط حدود ۲۶۰ هزار متر درزگیری، ۳۰۱ هزار متر مربع لکه گیری و ۱۲۹ کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده ها و محورهای ارتباطی استان همدان انجام شده است.

وی اظهار داشت: این طرح ها با استفاده از  اعتبارات ملی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) و همچنین منابع استانی در سطح جاده ها و محورهای ارتباطی استان همدان اجرا شده است.

وی، رویه سالم جاده و نصب علائم ایمنی مهم ترین اصل برای ارتقای ایمنی و بهبود شرایط سفر در جاده های برون شهری و تردد ایمن خودروها است، تصریح کرد:  برهمین اساس ۱۰ هزار و ۱۶۳ تابلوی انتظامی(هشدار و راهنمایی) در سطح جاده های استان همدان نصب و تعمیر شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه هدف از نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی و افزایش عمر محور و کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه است، افزود: دراین ارتباط ۷۲۸ کیلومتر خط کشی، ۱۱۹ کیلومتر سرویس و نگهداری سامانه روشنایی، سرویس و نگهداری ۷۷۲ دستگاه چراغ چشمک زن، اجرای هشت کیلومتر شیار لرزاننده و ۶۹۰ متر مربع تعمیر و نگهداری در سطح جاده های ارتباطی استان همدان انجام شده است.

رستمی با اشاره به اینکه ۷۰ نقطه از جاده های استان همدان به عنوان نقاط حادثه خیز و ۳۶ مورد به عنوان نقاط دارای تصادف شناسایی شده است، تاکید کرد: امسال ۱۰ مورد از نقاط حادثه خیز جاده های استان رفع خطر و ۱۰ نقطه جدید آشکارسازی شده است.

وی ادامه داد: برهمین اساس از ابتدای سال جاری ۲۸ مورد اصلاح تقاطع، ۲۸۵ مورد اصلاح، ساخت و پاکسازی دوربرگردان، پارکینگ و سرعتکاه و ۶۸۲ مورد ایجاد حفاظ خاکی بازدارنده نقاط پرتگاهی در سطح جاده های ارتباطی استان همدان عملیاتی شده است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، نصب چهار هزار متر نیوجرسی (حفاظ میانی)، ۱۶۵ متر هندریل (حفاظ کناری) و تعمیر و نصب چهار هزار و ۱۰۰ شاخه گاردریل و همچنین ساخت  ۳۳ مورد پل، ۱۸.۷ کیلومتر زیرسازی و ۱۱.۲ کیلومتر روسازی و آسفالت راههای روستایی را از دیگر اقدامات راهداری استان همدان در سال جاری عنوان کرد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه است که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز بزرگراه است.

۹۹.۲ درصد روستاهای استان همدان از راه آسفالته برخوردار است.۲.۳ درصد مجموع راه‌های ارتباطی کشور در استان همدان قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.