| کد خبر: 211874 |

انتشار اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس در همدان

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ شهرداری همدان استفاده از انتشار اوراق مشارکت اجرایی خواهد شد، گفت: انتشار این اوراق مشارکت به ما کمک می‌کند اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه کنیم.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ شهرداری همدان استفاده از انتشار اوراق مشارکت اجرایی خواهد شد، گفت: انتشار این اوراق مشارکت به ما کمک می‌کند اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد پوروخشویی با بیان اینکه در سال گذشته با پیگیری های شهردار و شورای شهر همدان ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد، اعلام کرد: برنامه امسال در حوزه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی افزودن هفت دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل و نقل عمومی است که کارخانه سازنده متعهد شده دو دستگاه اتوبوس را تا پایان خردادماه و پنج دستگاه دیگر را تا پایان شهریورماه به ما تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از الزامات شهرداری همدان خریداری این اتوبوس ها از کارخانه های ایرانی است که این اتوبوس های خریداری شده از کارخانه آکیاخودرو است و باید درنظر داشته باشیم که به طور متوسط برای خرید یک دستگاه اتوبوس دو میلیارد تومان باید هزینه کرد و کمتر شهری با این میزان هزینه می تواند اتوبوس جدید خریداری کند.

وی با تأکید بر اینکه روند نوسازی باتوجه به هزینه های بالای آن شاید برای شهرداری مقدور نباشد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید باید به حوزه بازسازی نیز توجه کنیم، بیان کرد: با یکی از شرکت های معتبر اتوبوسرانی داخلی قراردادی برای سال ۹۹ منعقد کردیم که ۳۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی و مجهز کنند و قرار است از نمونه اولیه اتوبوس بازسازی شده در هفته اول خردادماه رونمایی کنیم.

پوروخشویی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت مربوطه از زمان رونمایی نخستین نمونه پنج ماه فرصت دارد تا مابقی اتوبوس ها را بازسازی کرده و تحویل دهد، امیدواریم این روند بازسازی ادامه دار باشد در ضمن هزینه بازسازی هر اتوبوس به طور متوسط ۴۰۰ میلیون تومان است به طوریکه با بازسازی یک دستگاه اتوبوس می توان مدت بیشتری از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت رضایت از بازسازی اتوبوس ها و با توجه به اختلاف قیمت یک اتوبوس نو و بازسازی آن، این امکان وجود دارد که تا پایان سال بتوانیم تعداد اتوبوس بیشتری را بازسازی کنیم، گفت: در تبصره "د" بند ۵ قانون بودجه کل کشور ظرفیتی دیده شده که اگر شهرداری ها بخواهند در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیتی انجام دهند می توانند اوراق مشارکتی منتشر کنند که تأمین ۵۰ درصد این اوراق مشارکت برعهده دولت و مابقی نیز بر عهده شهرداری ها است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ شهرداری همدان استفاده از انتشار اوراق مشارکت اجرایی خواهد شد، گفت:  حمل و نقل عمومی تنها برعهده شهرداری ها نیست و نیازمند حمایت دولت است در غیر این صورت عملاً اتفاق بزرگی در شهرها رخ نخواهد داد در همین راستا از میزان طرح ۱۰۰ میلیاردی که برای خرید اتوبوس درنظر گرفته شده، ۵۰ میلیارد تومان آن در سال گذشته مصوب و همه مراحل قانونی آن طی شده و به تأیید وزیر کشور نیز رسیده است و در حال حاضر در بانک مرکزی و در مرحله انتخاب بانک عامل قرار دارد، انتشار این اوراق مشارکت به ما کمک می‌کند ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی همدان اضافه کنیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد به مدل مشخصی برای پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها تا پایان سال جاری دست یابیم و اظهار کرد: مدل مفهومی این طرح همانند کارت بلیط اتوبوس‌ها عمل می کند تا نیاز به رمز و سایر مسائل نباشد.

پوروخشویی با اشاره به اینکه در چندین مرحله مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش بین تاکسی داران توزیع شد، ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه پمپاژ مواد ضدعفونی کننده در بین مسئولان خطوط تاکسیرانی توزیع شده و تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای راننده تاکسی عنوان نشده است.

وی بیان کرد: از زمان شیوع و همه گیری کروناویروس در سطح کشور از ۱۵ اسفندماه تاکنون تمامی ناوگان اتوبوسرانی هر شب ضدعفونی می شوند همچنین ماسک و دستکش در بین رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی و دولتی توزیع شد و خوشبختانه در بین رانندگان اتوبوس تاکنون مورد ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است.

پوروخشویی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها با سه مسافر و در ون‌ها بین پنج تا هفت مسافر اجرا شده و مشغول خدمت رسانی به شهروندان همدانی هستند، گفت: در اتوبوس ها نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی با علامتگذاری در داخل اتوبوس و در جایگاه انتظار اتوبوس اجرا شده است اما گاهی مشاهده می شود که در ساعات پیک مسافر، این فاصله گذاری با توجه به تمامی تذکرات لازم مسئولان خطوط، از سوی مردم کمتر رعایت می شود همچنین از دو هفته پیش زدن ماسک برای مسافران اتوبوس اجباری اعلام شد و تا جای امکان بر روی این مورد سخت گیری می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی اگر نقص و ایرادی وجود دارد از همشهریان همدانی عذرخواهی می کنم، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می کنیم برای پرداخت کرایه اتوبوس از کارت بلیط استفاده کنند تا هم از سلامت خود حفاظت کنند و هم در زمان و انرژی صرفه جویی شود همچنین باید توجه کرد حوزه اتوبوسرانی با تاکسیرانی متفاوت از یکدیگر هستند، به همین علت امکان خرید دستگاه کارتخوان برای تمامی تاکسی ها به منظور حذف پول نقد وجود ندارد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با تأکید بر اینکه برای حمایت از بخش حمل و نقل عمومی اقداماتی انجام شده است، اعلام کرد: رایگان شدن تمدید صدور کارت شهری و بهره برداری تاکسی ها با پیگیری های شهردار و مصوبه شورای شهر همدان برای سال ۹۹، رایگان شدن سوخت بخش خصوصی اتوبوس ها در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، رایگان شدن عوارض تاکسی های پایانه برون شهری در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت و اعطای بسته های حمایتی شهرداری همدان به صورت بن کارت به بهره برداران بخش خصوصی و نیز تخصیص وام دو میلیونی برای رانندگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی که مشکل مالی دارند، از  اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع از زمان همه گیری کرونا در کشور در حوزه سازمان حمل و نقل عمومی حدود ۵۰۰ میلیون تومان به حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی کمک شده است، افزود: نرخ کرایه های ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر همدان از متوسط کلانشهرهای همسطح همدان پایین‌تر است.

پوروخشویی نرخ جدید کرایه اتوبوسرانی را ۷۰۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه تاکسیرانی هم با افزایش ۳۰ درصدی کرایه ها موافقت نشد و قرار شد این طرح با اصلاحاتی و با افزایش ۳۵ درصدی در هفته آینده در ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد در واقع نرخ فعلی کرایه تاکسی با توجه به تغییری که در طرح افزایش نرخ کرایه ها ایجاد شد، هنوز تغییری نکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.